Florida - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu Florida - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

Florida

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

08 April 2012 | Verenigde Staten, Madison

Afgelopen week was het dan zover, mijn vakantie naar Florida. Deze reis was niet in mijn uppie. Ik ben samen met een jongen uit Italië geweest, Davide. Ik heb hem zo'n 3 weken terug leren kennen op een welkomstmeeting over mijn visum. Hij was ook net een week in de VS en kwam hier werken voor 6 maanden. Hij komt uit Italië maar doet zijn Phd in Norwegen waar hij dan ook woont. Toen ik zei dat ik naar Florida wilde gaan, zei hij dat haar daar ook naar toe wilde en zo was al snel het plan geboren om samen te gaan. Na een paar regelavondjes was het de vorige week vrijdag dan zover.

We hadden om half 5 smorgens de bus naar Milwaukee waar we om 8.50 uur naar Fort Lauderdale zouden vliegen. Het regende en donderde bij vertrek, dus een mooier moment om naar het zonnige Florida te vertrekken was er niet. Om 6 uur kwamen we aan op het vliegveld van Milwaukee, inchecken verliep allemaal al prima. Maar al snel bleek dat de vluchttijd al vertraagd was naar 10.00 uur. Het lange wachten was begonnen. Om kwart over 9 mochten we al beginnen met boarden dus dat was hoopvol en om half 10 zat iedereen op zijn plaats waarna gemeld werd dat we waarschijnlijk 'way before 10' konden vertrekken. Helaas, we moesten nog ruim een uur in het vliegtuig zitten voordat we opstegen en ondertussen hadden we dus al bijna 2 uur vertraging. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Half 4 plaatselijke tijd landden we in Fort Lauderdale. Bageage ophalen en hup in de taxi naar ons hostel in Miami. Half uur later daar aangekomen en ingecheckt. Even een kaart gevraagd en op weg naar het strand. Gedurende de hele week is het tussen de 25 en 35 graden geweest in Florida, geen klagen dus. Het strand lag er heel mooi bij, en in heel Florida stikt het van de palmbomen dus een echt vakantiegevoel krijg je er zeker! We besloten even een uurtje op het strand te liggen om bij te komen van onze trip. Dit werden er uiteindelijk 2:P Wat een leven:D Hierna hebben we aan het strand wat gegeten: heerlijke spareribs! Terug naar het hostel waar we ons even gedoucht hebben en gekeken waar het die avond te doen was. Richting bar street waar we wat kroegen hebben bezocht en een mooie avond hebben beleefd.

De zaterdag besloten we om er een stranddagje van te maken. Rond 11 uur werden we wakker (ondanks de plannen van Davide om het ontbijt in het hostel te halen voor 10 uur). Klaar gemaakt en richting strand. Hier kwamen we nog een beach volleybal toernooi tegen waar we even hebben staan kijken, waarna we een heerlijke duik in zee namen in daarvan uitrustten op het strand. Tegen half 4 begon de lucht echter te betrekken en binnen een half uur regende het. We besloten terug te gaan naar het hostel maar dat was achteraf niet zo heel slim. In het kwartiertje lopen zijn we zeik, maar dan ook zeiknat geworden. Het hoort er allemaal bij. Het is achteraf de enige regen die we gehad hebben. In het hostel ons omgekleed en na een uurtje hield het op met regenen. Even buiten gezeten en daar leerden we onze eerste mensen in het hostel kennen. 2 Duitsers. Of ja 1 Duitser en 1 meisje wat uit Duitsland komt maar al 5 jaar werkzaam is in Nederland als kraamverzorgster. Dus we konen ook in het Nederlands spraken. Met zijn vieren zijn we wat gaan eten. Wat heel gezellig was, daarna terug naar het hostel waar meer Duitsers zaten en binnen no time was een grote groep gevormd. Hier ontmoetten we nog een Nederlander, die net zoals ik een enorme voetbalfan is (hij had alle wedstrijden van het Nederlands elftal op het WK in het stadion daar gezien). En hij was ook nog eens voor Ajax, dus voor we het wisten zaten we al een uur over voetbal te praten. Davide en ik hadden wat alcohol gehaald: een fles bacardi, cola en een fles pina colada mix. Maar wat bleek, in die pina colada mix zat geen alcohol:P De rum of wodka moest je zelf toevoegen. Vandaar dat die fles zo goedkoop was. Samen hebben we die fles bacardi piraat gemaakt, en met de hele groep zijn we nog naar een kroeg geweest wat een mooie afsluiter van de dag was.

Zondagmorgen, lekker vroeg op. Deze dag was helemaal vol gepland. Om kwart voor 10 werden we opgehaald met een bus en deze bracht ons naar Everglades national park. Het een na grootste national park van de VS. Onderweg hadden we de eerste krokodillen al gespot in de rivier waar we langs liepen. In het park aangekomen zagen we er snel meer van. Hier hadden we een tocht met een airboat. Een boot die aangedreven wordt door 2 grote propellors achterop aangezien de boot meer op het water ligt, omdat het zo ondiep is. Hiermee hadden we een tocht van een half uur wat heel mooi was, veel natuur en dieren gezien. Hierna was er een krokodillenshow en mochten we nog een kleine krokodil vasthouden, gevolgd door een bezoek aan het krokodillenpark waar veel verschillende soorten krokodillen van over de hele wereld zaten. Na dit bezoek gingen we met de bus terug naar Miami waar we een rondvaarttocht door Miami hadden. Bij het wegvaren konden we meteen een groep dolfijnen spotten. De rondvaarttocht was zeer leuk en informatief en gaf mooie plaatjes van de skyline van Miami. Ook hebben we tocht gemaakt langs alle dikke villa's die daar lagen. Ongeveer alle beroemdheden die je kent hebben daar wel een villa liggen, van Oprah Winfrey tot Jennifer Lopez. De villa's liggen op een eiland waar je alleen per boot of per helicopter kon komen. Toegang was dan ook verboden. Je kunt er wel overnachten in een hotel wat zo'n 1500 euro per nacht kost. Het hebben van een huis op het eiland kost alleen al 200 000 euro per jaar. Je kunt je dus wel voorstellen wat voor villa's daar allemaal lagen. Heel indrukwekkend. Na deze tour hebben we nog even rond gelopen in Miami en hebben daarna de bus teruggepakt naar het hostel. Hier ontmoette Davide een huisgenote van hem uit Norwegen wat dus echt heel toevallig was. Zij was met 3 vriendinnen op wereldreis voor een half jaar volgens mij. We hadden wat nieuwe drank gehaald en deze werd samen met de dames en nog meer aangeschoven gasten dan ook opgedronken. Het was een hele gezellige avond die langer duurden dan we ons zelf hadden voorgenomen.

Maandagmorgen moesten we namelijk weer vroeg op. Met de taxi naar het vliegveld waar we onze huurauto ophaalden. Ondanks het vroege tijdstip (9.00 uur) stond er een hele lang rij. Na geduldig op onze buurt gewacht te hebben kregen we onze auto, een Jeep Liberty. We konden kiezen maar dit was de enige auto uit de klasse die ik gehuurd had, dus de keuze was snel gemaakt. Met deze auto zijn we richting Daytona Beach gereden. Onderweg hebben we een safari park aangedaan, waar we met onze auto doorheen mochten rijden. Hier hebben we veel dieren gezien. Denk aan neushoorn, leeuwen, zebra's en giraffen. De foto's vertellen meer;) Na nog een wandeling door het de bijbehorende dierentuin zijn we verder gereden naar Daytona waar we uiteraard langs het circiut kwamen. Ons hotel in Daytona lag direct aan het strand wat ideaal was. Meteen maar een strandwandeling gemaakt en de pier bezocht. Daarna wat gegeten en gestrand in een Irish pub. Hier hebben we nog een spel gespeeld wat ik nog nooit gezien had. Het was een soort curling maar dan op een hele lange tafel. Echt vet om te doen, wij tweeën hebben meteen twee Amerikanen verslagen!

Dinsdag uitgecheckt en daarna nog even heerlijk ontspannen op het strand. Was eigenlijk niet de planning maar met een strand in de achtertuin kun je toch niet meteen verder reizen:P Tegen een uur of 1 vertrokken naar Orlando. Hier hebben we in een Irish pub wat gegeten en de wedstrijd Barcalona - Ac Milan gekeken, aangezien mijn Italiaanse vriend een groot Milan fan is. Hij stond dan ook op de bar te dansen bij de 1-1 maar helaas voor hem wist Barca de wedstrijd toch te winnen. Daarna verder naar de slaapplaats voor die nacht. Een soort van villa die plaats moet bieden voor studenten maar nog niet helemaal af was. Mijn bed werd nog in elkaar gezet toen ik daar aan kwam. Wij waren de 10de gasten of zoiets. Verder zag het er allemaal wel netjes uit. Er waren ook 2 Russische meisjes en een Duits meisje. 1 van de Russische meisjes had vorig jaar al een keer trip gemaakt langs de westkust en heeft mij op een kaart laten zien wat ik in mijn reis na de stage dan ook allemaal moet bezoeken. In mijn hoofd begint die reis dan ook steeds meer vormen aan te nemen. Binnenkort maar eens beginnen met het plannen van die reis. Na het opfrissen hebben we de bus naar het centrum van Orlanda gepakt waar we een mooie avond hebben beleefd. Een hele grote kroeg vonden we al snel waar het mooi druk was en Corona maar 2 dollar kostte. Wat hier echt een spotprijs is aangezien je voor bier minimaal 5 dollar betaalt in de kroeg.

Woensdag was de dag van de terugreis naar Fort Lauderdale maar niet voordat we een helicoptervlucht boven Orlando hadden gedaan. Orlanda bevat heel veel attractieparken maar onze tijd was niet toereikend om die te bezoeken. Nu hebben we ze toch nog kunnen zien vanuit de lucht, wat hele mooie plaatjes opleverden. Onder andere Disney World ligt daar. Na deze vlucht terug gereden naar Fort Lauderdale. Hier ingecheckt, wederom een strandwandeling gemaakt en de vakantie afgesloten met bier uiteraard. Op donderdagmorgen hebben we de auto teruggebracht waarna onze vlucht terug naar Milwaukee al weer op het programma stond. Gelukkig geen vertraging deze keer en donderdagmiddag was ik dan ook weer terug in het vertrouwde huisje hier in Madison. Al met al een heerlijke vakantie waar ik wederom veel mensen heb leren kennen. De foto's spreken denk ik wel voor zich!

• 10 April 2012 - 05:26

Frnk:

Klinkt super goed john!

• 11 April 2012 - 09:07

Joke Moeder Van Piet:

Hoi John,
    ook ik geniet van je reisverslagen. krijg steeds een tip wanneer je weer een bericht verzonden hebt. Ik zie wel dat je geweldig geniet en van alles meemaakt. Dit is je van harte gegund, maar ik word wel jaloers als ik die mooie foto´s zie. Dat zien we hier in Baarlo niet. En de zon laat ons ook al in de steek. Maar met twee zonnetjes, Han en Piet in huis, is het hier toch altijd mooi weer !!!!!
    groetjes, ben voorzichtig.

• 11 April 2012 - 21:52

Hoube:

bestelling;
    eine dodge charger
    twie mustangs
    en enne ford f100 oet"56

propse die mig f in enne container of wah

• 12 April 2012 - 09:10

Mariet:

wow John wat zie je toch veel. ben stik jaloers als ik dit allemaal zie. wat heerlijk dat je zoveel mensen ontmoet. geniet van je periode in de usa en ik volg je verslagen met veel belangstelling.

mariet en fre