Yosemite National park en verder - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu Yosemite National park en verder - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

Yosemite National park en verder

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Ondertussen ben ik alweer een week verder sinds mijn laatste verslag en deze week heeft duidelijk gemaakt dat plannen er zijn om te wijzigen en je vooral niet aan te houden. Zo was het plan dat ik nu in Las Vegas zou zitten maar op het moment zit ik in de buurt van de grand canyon. Maar laten we even terug gaan naar afgelopen zaterdag.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn volgende huurauto opgehaald in San Francisco een Mazda 6. Ik kon kiezen uit een Chevy Impala en een Mazda 6. Uiteindelijk gekozen voor de meer sportieve Mazda 6. Op weg naar Yosemite National Park. Na 3 uur rijden zou ik aan moeten komen bij mijn hostel maar mijn TomTom dacht dat deze midden in een rivier lag. Achteraf gezien was ik het hostel al voorbij gereden. Na een tijdje me omgedraaid en de weg gevraagd in een visitor center. Hier ook meteen wat informatie gevraagd over wat te zien in Yosemite National park. Aangekomen in het hostel me daar geïnstalleerd en vroeg naar bed. Op zondag met de auto naar Yosemite National park. De weg er naar toe was al heerlijk. Allemaal slingerweggetjes wat heerlijk rijden was na al de snelweg die ik er al op had zitten. Snelweg rijden is hier gewoon je cruise control aanzetten en op de automatische piloot een aantal uren rijden naar je bestemming. De vrouw van het visitor center had me gezegd niet op zondag te valley in te gaan aangezien het dan vrij druk zou zijn. De zondag heb ik dus de route naar de noordzijde van de vallei gekozen. Hier ben ik vaak gestopt op prachtige uitzichtpunten over de vallei. De foto's laten zien hoe mooi het daar was. Uiteindelijk kwam ik aan bij een prachtig bergmeer waar ik geluched heb. Na een korte wandeling nog een stuk verder gereden maar uiteindelijk was dat niet heel interessant. Op de weg terug weer gestopt bij het meertje en er even een duik ingenomen, dat was heerlijk, maar wel heel koud. Heel lang heb ik het dan niet volgehouden. Daarna me laten opdrogen op het strand en weer teruggereden naar het hostel. De dag erna wilde ik de valley ingaan en misschien wel de watervallen beklimmen wat de hoogste watervallen zijn van Amerika. 's Avond zou het volle maan zijn en wilde ik de valley bekijken vanuit de zuidkant. Bij het kampvuur 's avonds kwam ik 3 Franse meisjes tegen die ook de vallei in wilden gaan en de watervallen beklimmen. Het plan was dus al snel gemaakt om samen te gaan. Op maandag ochtend naar de vvallei (wel later dan gepland want op vrouwen moet je altijd wachten..). Hier zijn we aan de klim naar de top van de twee watervallen begonnen, dit was een klimtocht van zo'n 6 km. Het stuk naar de eerste waterval was heel zwaar maar leverde wel een prachtig uitzicht op. Als ik alleen was geweest was ik daar waarschijnlijk gestopt aangezien ik er doorheen zat. Maar de meiden wisten me over te halen om door te gaan. De tweede klim was een stuk minder zwaar maar even goed flink afzien, maar het geeft dan een geweldig gevoel als je de top bereikt. Onderweg vele mooie uitzichten over de vallei en de watervallen maar het mooiste was nog wel het zicht vanaf de top! Geweldig. Hier hebben we geluncht en alleen het nadeel was dat het toen begon te regenen. Aangezien ik een ervaren klimmer ben had ik natuurlijk niet gedacht aan extra kleren of regenkleren. In mijn t-shirt en korte broek moest ik dus de afdaling doen door de stromende regen. Verder ook nog de verkeerde route genomen wat wel weer hele mooie uitzichten opleverden maar wel een stuk langer was. Na uiteindelijk 2 uur door de regen afdalen kwamen we doorweekt bij de auto's aan. NOg nooit ben ik zo blij geweest om mijn auto te zien. Gelukkig lagen daar nog droge kleren in dus daar even snel omgekleed. De tocht was zwaar maar ik had het zeker niet willen missen. Hierna snel terug naar het hostel waardoor ik het uitzicht bij volle maan vanuit Glacier point helaas heb moeten missen.

Voor de dinsdag was het plan om door te rijden naar Porterville van waaruit ik Sequoia National Park zou gaan bezoeken met de grote Sequio bomen die iedereen wel kent van de foto's. Dit was een 3 uur durende autorit maar ik 's ochtends bedacht ik me dat ik dan wel heel vroeg bij het hotel zou zijn dus ik besloot ik naar Glacier point te rijden aangezien dat de dag ervoor niet was gekomen. Daar aangekomen bleek de weg afgesloten te zijn vanwege het ijs. Dus maar verder gereden waardoor ik langs Mariposa grove kwam. Aangezien ik tijd genoeg heb, ben ik daar maar aangegaan. Dit is een bos met ook veel Sequoia bomen met onder andere een Sequoia boom van 1800 jaar oud en 1tje met een tunnel. Johan had mij verteld dat als ik daar naar toe zou gaan, Sequoia National Park niet meer zo hoefde aangezien het veel van hetzelfde was. Maar aangezien ik niets anders te doen had die dag, heb ik toch een bezoek gebracht aan de Mariposa groeve. Achteraf ben ik hier heel blij mee. Ik heb daar de Sequoia bomen gezien wat leuk om te zien was. Verder wat rondgelopen, al ging dat niet heel soepel na de de beklimming van de dag ervoor. De foto's zeggen meer uiteraard. Hierna ben ik door gereden naar Porterville. Hier verder gekeken voor de dag erna. Hier kwam ik erachter dat Porterville dicht bij Sequoia National Forrest was en niet bij Sequioa National Park. Die avond erop zou ik in Barstow slapen en dat was ruim 5 uur rijden vanuit Sequiona National Park dus dat bleek ineens een minder goede plaats om te bezoeken. Vandaar dat ik heel blij ben dat ik naar de Mariposa groeve ben geweest en de Sequioa bomen wel heb gezien. In plaats van naar Sequioa National Park te gaan heb ik nu een toeristische route genomen naar Barstow. Dit betekent door Sequioa national Forrest en langs Isabella Lake, wat ook geweldig was. Vooral het eerste stuk rijden was heerlijk. Prachtige bergweggetjes met vele bochten en prachtige uitzichten. Verder zie je daar de typische Amerikaanse ranches en zijn er amper auto's. Amerikanen zijn verder wel heel galant in de auto, als ze merken dat jij sneller bent dan zij, pakken ze zodra het kan de berm zodat jij hun in kunt halen. Inhalen op die wegen zelf is namelijk overal verboden. Verder kwam ik op een gegeven ogenblik loslopende koeien tegen midden op de weg. Er komen daar blijkbaar zo weinig auto's dat er geen hek om het weiland stond.

In Barstow zou ik 2 nachten blijven om daarna door te rijden naar Las Vegas. Wat ik in Barstow wilde gaan doen wist ik nog niet. Uiteindelijk heb ik besloten om donderdag naar Six Flags Magic Mountains net boven Los Angeles te gaan. Dit park was me aangeraden door een aantal mensen en ik wilde even iets anders na 5 dagen natuur. Dit park is ook zeker het aanraden waard. Ik was om 10 over 11 daar, om half 12 was ik in het park en 5 minuten later zat ik in de eerste achtbaan. Het was totaal niet druk waardoor ik een gemiddelde van 1 achtbaan in elk half uur heb gehaald. Daarbij te bedenken dat ik bij 2 achtbanen een uur heb moeten wachten. Ik heb 11 verschillende achtbanen gehad. Dit park bestaat dan bijna alleen maar uit achtbanen. Hier hebben ze de meest vreemde soorte in. Een achtbaan waar je in staat, een achtbaan waar je met je gezicht naar onderen hangt, een achtbaan waar je achteruit gaat en je stoel op zich ook nog over de kop gaat. Waanzinnig was dit. Ik heb vaak aan mijn mams moeten denken hoe geweldig zij dat zou vinden. Verder nog flink nat geworden in de wildwaterbaan maar aangezien de zon volop scheen was ik ook zo weer droog. Een geslaagde dag weer dus.

Vandaag zou ik naar Las Vegas gaan om daar het weekend door te brengen. Afgelopen week met het hotel boeken bleek dit echter een minder strak plan. Dit weekend is er een heel groot muziek festival waar alle grote dj's ter wereld draaien (ja ook dj Tiesto en Armin van Buren). Hierdoor waren de hotels daar 5 tot 6 keer duurder dan normaal wat ik een beetje belachelijk vond. Mijn plannen heb ik toen ook gewijzigd. Ik ben vandaag wel naar Las Vegas gereden en heb daar mijn Mazda 6 ingeruild voor een Dodge Charger! Een hele verbetering, wat een geweldige auto is dat. Hierna ben ik doorgerden naar Flagstaff waar ik nu in het Grand Canyon International Hostel zit. Morgen ga ik eerst smorgens vroeg naar het Nederlands elftal kijken, waarna ik een helicopter vlucht over de Grand Canyon ga doen. Hierna wil ik nog even naar de Grand Canyon rijden om zelf wat rond te kijken. Verder heb ik vandaag weer een Franse meid leren kennen waarmee ik zondag de Grand Canyon ga verkennen. Daarna gaat ze met me mee naar Page. Typ bij google maar eens Lake Powell of antelope canyon en bekijk de plaatjes en je weet wat we komende maandag gaan bekijken. Hierna gaan we samen naar Las Vegas waar zij verder vliegen naar San Francisco en waar ik een aantal nachten zal blijven. Plannen zijn er dus zoals je ziet niet om uit te voeren maar om te wijzigen!

Foto's:
https://picasaweb.google.com/104078282697778975764/YosemiteNationalParkEnVerder?authkey=Gv1sRgCP-Nk63blpDUIA

Verder is hier onder een plaatje te vinden van mijn reisroute zover. Ik heb al zo'n 1400 mijl gereden de laatste week wat overeenkomt met zo'n 2250 km!

  • 09 Juni 2012 - 16:19

    Mariet:

    wow john, wat jij toch allemaal ziet. ongelooflijk dat je dit alles in je eentje doet. geniet van je laatste 14 dagen. tot gauw. mariet en fre

  • 10 Juni 2012 - 10:28

    Johan:

    Hey John,

    Ik zie wel dat je je daar ook goed vermaakt. Precies wat je zegt, er is daar zoveel te zien, dat je je plannen zo nu en dan moet bijstellen. Watervallen beklimmen in Yosemite is echt een hele klim he, maar zeker wel waard! Geniet nog van de komende tijd.

  • 11 Juni 2012 - 09:16

    Jordi:

    Gaaf man! Mooie avonturen, leuk om te lezen!

  • 12 Juni 2012 - 17:28

    Nikki :

    He Johnnie!

    Ik lees het alweer, jij vermaakt je daar prima terwijl wij hier (alweer) regen hebben! Al hadden we afgelopen zondag met de volksfeesten erg veel geluk met het weer!

    Verder nog veel plezier en tot gauw!

    Groetjes Nikki

  • 13 Juni 2012 - 17:49

    Leo En Nelly:

    hoi John ! vandaag een kaart van jou gekregen ! bedankt kerel ! Nog een fijne tijd daar , en tot gauw ! groetjes en een goede terugreis , Ome Leo en Tante Nelly .

  • 14 Juni 2012 - 12:41

    Buurtjes:

    zoals we kunnen lezen en zien heb je het erg druk.
    Natuurlijk helemaal geen tijd om te kijken naar het ek voetbal.
    Maar ik denk dat je hier een betere keus mee maakt door dit wat je nu ziet te zien.
    Maar, de kaart die hebben we gemist.
    Mam zei dat je het adres wel niet zou weten, dus laten we het hier maar op houden.
    Geniet ervan het is zo de 24 ste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 45929

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: