Laatste loodjes - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

24 Mei 2012 | Verenigde Staten, Madison

Zoals beloofd nog een verslag voordat ik aan mijn rondreis ga beginnen. Ik zal proberen om tijdens mijn rondreis ook nog regelmatig een update te geven, maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel ik ga beleven.

Afgelopen weekend was mijn laatste weekend en uiteraard wilde ik nog even flink feesten dat laatste weekend. Viel dat even flink tegen. Mijn huisgenoten waren beiden terug naar huis. 1tje voor een bruiloft de andere voor een begrafenis. Op vrijdag avond wel nog een hele mooie avond gehad met de buurdames, de zaterdag daarentegen was nogal saai. Niemand kunnen vinden om echt mee op stap te gaan. Nog wel even naar de kroegen geweest maar niet heel bijzonder. Op zondag kregen een aantal mensen die ik hier kenden hun diploma en aangezien ik benieuwd was hoe hier een diploma uitreiking was, ben ik daar maar naar toe gegaan. En ja de dingen die je in de films ziet kloppen voor een groot gedeelte. De uitreiking was in het Kohl Center, dit is het basketbal/ijshockey stadion van Wisconsin waar zo'n 18000 mensen inpassen. Er waren zo'n 2000 studenten die hun diploma die middag zouden krijgen en dat was alweer de 5de en laatste uitreiking dat weekend. Dus meer dan 10000 studenten die hun diploma in het zelfde weekend kregen. Uiteraard werd er begonnen met het nationale volkslied wat uit volle borst werd meegezongen. De studenten hebben trouwens net als in de films zo'n zwarte jas aan, en zo'n zwarte hoed op. De beste 20% van de studie heeft dan ook nog een sjerp om. Daarna volgden wat speeches waarbij vooral de speech van de voormalig CEO van Yahoo zeer interessant was. Op het moment heeft Wisconsin het grootste aantal CEO's opgeleid van de gehele Verenigde Staten, dus zelfs meer dan Harvard. Daar waren ze hier best trots op. Daarna begon de uitreiking en dat houdt in dat alle studenten in een lange rij naar voren komen met een briefje met hun naam. Dit geven ze af bij een tafel waarna ze het diploma ophalen. Het is dus gewoon lopende band werk, waarbij 2000 namen achter elkaar opgenoemd worden en de studenten een diploma krijgen. Of ja een diploma, een map met een briefje in met gefeliciteerd. Het echte diploma krijgen ze later, aangezien nog niet alle tentamens zelfs nagekeken zijn. Bij de foto's zit ook een filmpje met waarop goed te zien is hoe het ophalen van het diploma in zijn werk gaat.

Het weer was heerlijk zondag, dus zondagavond heb ik nog een wandeling gemaakt langs het meer, wat wel lekker was. Ook hiervan wat foto's bijgevoegd. Maandag en dindsdag stonden in de voorbereiding van mijn reis. De professor was er niet, dus ben ik ook maar thuis gebleven. Heb nog wat inkopen gedaan en mijn TomTom is gearriveerd. Er 1 kopen is goedkoper dan er voor die hele tijd 1 huren. Gisteravond zijn er wat mensen afscheid komen nemen die ik goed ken. Wat heel gezellig was, maar toch ook 1 van de minder leuke dingen: afscheid nemen. Zometeen heb ik nog 1 keer een presentatie voor de professor en dan ga ik ook hier op stage afscheid nemen. Vanavond mijn koffer inpakken, laatste kleren wassen en voor de laatste keer naar de kroegen. Maar niet te gek maken aangezien ik morgen toch een hele rit voor de boeg heb.

Hoe ziet mijn reis er voorlopig uit? Hier een kort overzicht van hoe ik denk dat mijn reis eruit gaat zien:

Vrijdag 25 mei ga ik met een gehuurde auto naar St Louis waar ik in de avond een concert van de Red Hot Chili Peppers bijwoon.
Zaterdag 26 mei per auto naar Indianapolis.
Zondag 27 mei bezoek aan de Indy 500.
Maandag 28 mei vlucht vanuit Indianapolis naar San Francisco. Hier zal ik de rest van de week blijven.
Vrijdag 1 juni bezoek aan Alcatraz.
Zaterdag 2 juni waarschijnlijk met een gehuurde auto naar Las Vegas. Hier ben ik van plan zo'n 6 dagen over te doen en zo'n national parks te bezoeken op de weg er naar toe.
Naar schatting van 8 tot en met 11 juni in Las Vegas. Dan een auto huren richting Grand Canyon en daar een aantal parken bezoeken.
Terugkeer in Las Vegas rond 15 juni. Dan met de bus naar Los Angeles waar ik een aantal dagen verblijf.
19 juni vlucht naar New York waar ik deze stad onveilig ga maken.
23 juni vlucht richting huis.
Zondag 24 juni: landing op schiphol

Foto's en video's:
http://goo.gl/xgtX9

  • 25 Mei 2012 - 06:02

    De Buurtjes:

    Hoi John,

    geniet net zo van je laatste maand als je de rest van de tijd hebt gedaan.
    Maak het niet te spannend met je rondreis en zorg dat je weer gezond op de afgesproken tijd terug bent in Baarlo.
    Doe veel indrukken op maar zorg dat je ze ook kunt verwerken want te veel is ook niet goed.
    Goede reis en als je toevallig ook in de Oekraine komt doe Silvia de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 45929

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: