Laatste 2 weken - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van John Heur - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van John Heur - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

26 Juni 2012 | Nederland, Baarlo

Foto's:

Gisteren ben ik weer geland in ons koude kikkerlandje. Tijd om even terug te blikken op de laatste 2 weken van mijn reis.

De dag na mijn laatste verslag heb ik 's morgens de wedstrijd Nederland - Denemarken gekeken wat het slecht begin was van de dag en dat zou nog even door gaan. Na de wedstrijd ben ik naar het vliegveld in de Grand Canyon gereden waar ik om 2 uur een helicoptervlucht had. Rond 2 uur gingen er ineens geen helicopters meer de lucht in aangezien het te hard waaide. Mijn vlucht werd verplaatst naar 4 uur maar ook toen waaide het te hard. Toen maar doorgereden naar de Grand Canyon. Hier ben ik naar Desert view point gereden met wat tussenstops om de Grand Canyon te bekijken. Wat een geweldig stukje natuur is dit. Hierna weer terug gereden naar het hostel en mijn Dodge Charger even uitgetest op een nieuw stukje asfalt.. Wat rijdt dat heerlijk! 's Avonds met een stel anderen bij de Thai gegeten en nog even de kroeg ingeweest.

's Zondags ben ik samen met Emilie uit Frankrijk nog een keer naar de Grand Canyon geweest. Hier hebben we een heel aantal uitzichtpunten bezocht met de shuttle bus. Wederom geweldig met prachtige foto's. Hierna zijn we samen doorgereden naar Page wat bij Lake Powell ligt. Hier hadden we een 2 bedroom appartment voor 2 nachten.

De dag erna zijn we vroeg opgestaan omdat er veel te zien is in de buurt van Lake Powell. Eerst zijn we naar Horshoe Bench gereden wat een geweldig uitzicht geeft over de Colorado rivier. Dezelfde rivier die de Grand Canyon heeft gevormd. Na een uurtje daar rond te hebben gelopen zijn we naar de Antelope Canyon gereden. Dit is een rotsformatie die gevormd is door wind en water en waar je zo'n 800 meter door kunt lopen. Dit is misschien wel het mooiste stukje natuur wat ik in mijn hele reis heb gezien. We kregen alle tijd van de gids om foto's te maken. Echt genieten. Hierna zin we naar Lake Powell gereden waar we een boottocht hadden door de rotsen. Wederom prachtige natuur. De foto's zeggen meer! Om de dag af te sluiten hebben we nog wat uitzichtpunten over het meer bezocht. Hierna even de supermarkt in om boodschappen te doen. Emilie heeft daarna voor een heerlijk maal gezorgd.

Dinsdag moesten we weer vroeg op, de auto moest voor 12 uur ingeleverd worden in Las Vegas en dat was nog zo'n 5 uur rijden. Na bijna zonder brandstof te zijn gekomen, hebben we het nog net op tijd gered. Hier heeft Emilie een auto gehuurd om richting de Grand Canyon te rijden en heeft ze mij bij mijn hotel afgezet in Las Vegas; het Circus Circus hotel. Als je nooit in Las Vegas bent geweest is het moeilijk je voor te stellen hoe groot zo'n hotel is, maar het is echt enorm. Het hotel bevatte een enorm casino (minimaal 5 keer zo groot als Holland Casino in Venlo), een eigen McDonalds, meerdere restaurants, een circustheater, een fitness salon, een eigenpretpark en nog wat zwembaden. Genoeg te doen in het hotel alleen al. 's Avond ben ik naar de strip gelopen en heb daar al wat hotels bekeken. Het is een grote kitsch en het contrast met de natuur ervoor was enorm maar daarom niet minder mooi. Elk hotel staat in een thema en heeft daar iets moois van gemaakt. Van de Eiffeltoren in Parijs tot het vrijheidsbeeld in New York. Het mooiste vond ik het hotel Venetia wat Venetië nagemaakt had in het hotel tot de gondels aan toe.

Woensdag was het wederom tijd voor een wedstrijd van het Nederlands elftal. Deze heb ik bekeken in het casino verder zullen we er maar niet te veel meer over zeggen. Hierna met de bus naar de strip waar ik weer wat hotels heb bekeken. 's Avond ben ik uit geweest met een andere Francaise die ik had leren in Flagstaff bij de Grand Canyon. Wederom een gezellige avond.

Donderdag heb ik Chris en Anja van Cafe de Zwaan ontmoet. Ik wist dat zij die dag in Las Vegas waren om terug te vliegen naar Nederland en had hen dus even gesmst. Hierna hebben we elkaar ontmoet bij het Mandalay hotel en zijn we over de strip gewandeld. We hebben gegeten bij het Harley Davidson café. Het enige café/restaurant dat een terras buiten heeft. Terrasjes buiten zijn in Amerika moeilijk te vinden en zijn er niet veel. Chris en ik hadden spareribs besteld en die waren enorm. Zo groot dat we ze niet op konden. Het was heel gezellig en leuk om elkaar avonturen te horen. Na samen nog een biertje te hebben gedronken ben ik weer terug gegaan naar het hotel.

Vrijdags heb ik eerste even lekker gezwommen in het zwembad. In Las Vegas was het rond de 40 graden dus zo'n zwembad is dan heerlijk. Nog even het casino in geweest, maar het geluk was niet met me. 's Avond ben ik naar de Peepshow geweest. Een topless show met Holly Madison. Ik vond het een prachtige show, een soort van Muscical met veel zang en dans en uiteraard veel mooie vrouwen. Opmerkelijk vond ik wel dat er veel vrouwen in de zaal zaten. Hierna nog even uit geweest.

Zaterdags stond in het teken van de reis naar Los Angeles. Tegen 5 uur 's middags kwam ik daar aan in het hostel, waarna ik nog even door hollywood ben gelopen en wat sterren heb bekeken op de grond.

's Zondag was er wederom voetballen. Op naar een Irish pub waar ik die dag ervoor had gegeten. Hier zaten meer Nederlanders waar ik dan ook snel kennis mee heb gemaakt. 2 ervan woonden in Los Angeles, 1 om restaurants op te starten. Hij was nu bezig met het 5de restaurant en de vorige 4 waren allen een succes. De andere was er gekomen voor een filmcarriere maar verder dan wat kleine rollen is hij nog niet gekomen. Even later kwam EliZe binnen, die in LA is om een nieuw album op te nemen en daar ondertussen werkt als serveerster. EliZe is onder andere bekend van de nummers Automatic en Into your system. Het was heel gezellig tijdens de wedstrijd maar helaas wilde de voetballers er niet aan meewerken om er een feest van te maken. Na de wedstrijd ben ik met 2 andere Nederlanders in hun huurauto naar Santa Monica beach gereden. Onderweg zijn we door beverly hills gereden met alle dikke huizen en zijn we over Rodeo Drive gelopen waar een autoshow was omdat het vaderdag was. Hier stonden aardig wat mooie auto's. Bij Santa Monica zijn we even over de pier gelopen waarna we op het strand hebben gelegen. 's Avonds ben ik naar de comedy night in het hostel geweest.

Maandag morgen ben ik mee gegaan met een tour door Beverly Hills die was georganiseerd door het hostel. Hier heb ik de huizen gezien van Julia Robert, Steven Seagal en het huis waar Michael Jackson is gestorven. Of ja de huizen zie je meestal niet door de grote hekken die erom heen staan. Maar het was wel leuk om de verhalen te horen over wie er allemaal woonden. 's Middags heb ik de Warner Bros studio tour gedaan. Hierbij wordt je door de Warner Bros studio's gereden en zie je alle sets waar de films worden opgenomen. Verder laten ze het warenhuis met alle filmattributen zien en mochten we door de sets van Friends en the Mentalist lopen. Leuk om te zien hoe ze de films maken.

Dinsdag was het tijd voor mijn vlucht naar New York. Mijn eindstation. Met een tussenstop in St. Louis en 3 uur tijdverschil kwam ik in de avond aan in New York. Samen met een fransman ben ik nog even naar Times Square geweest, wat echt mooi is om te zien bij nacht, alleen was het daar enorm druk. Hier hebben we ook wat gegeten in een Irish Pub.

Woensdag heb ik een tour door de Bronx gedaan die minder interessant was. Het hoogte punt was het stadion van de New York Yankees. 's Avond ben ik mee geweest op een Brazilian Cruise. Dit was een cruise met veel Braziliaanse muziek en dans en geweldige uitzichten over de skyline van New York tijdens zonsondergang. Uiteraard ook hier wat biertje genuttigd.

Donderdag heb ik eerst de Central park tour gedaan. Een tour door het grote park wat midden in New York ligt. Net zoals in San Francisco is dit park enorm en was het heel mooi. Deze tour was een stuk interessanter en liet echt alle mooie dingen van het park zien. Ongelooflijk hoe zoiets midden in zo'n grote stad kan liggen. 's Middags ben ik met een veerboot naar Staten Island gegaan. Op de veerboot heb je een prachtig zicht over New York en kom je in de buurt van het vrijheidsbeeld. Hierna ben ik nog naar het Empire State building geweest waar je een prachtig overzicht over de stad hebt.

Vrijdag heb ik deelgenomen aan een andere tour. Dit was een tour die de hele dag duurde en die alle hoogtepunten van de stad liet zien. Zo zijn we eerst naar Brooklyn gegaan waarna we over de Brooklyn Bridge zijn gelopen. Midden op de Brooklyn Bridge begon het te onweren. De gaf prachtige plaatjes van bliksemschichten boven New York. Helaas ging dit gepaard met enorm veel regen en waren we dus doorweekt toen we van de Brooklyn bridge afkwamen. We waren letterlijk nat tot op ons ondergoed. Gelukkig was het 30 graden in New York en in een paar uurtjes was het dan ook weer helemaal opgedroogd. We zijn verder naar Ground Zero gelopen. Hierna volgden China Town en Little Italy. Na wat gegeten te hebben bij een Indiaans restaurant zijn we nog naar Times Square geweest. Na de tour ben ik naar het Rockefeller center geweest wat ook een mooi uitzichtpunt is over de stad. Alleen was het nu al donker wat weer een heel ander effect gaf om de stad bij nacht te zien.

Zaterdag was de dag om terug te keren naar huis. Ik zou 's avonds vliegen. Overdag dus nog even door de stad gelopen en naar het filmfestival bij het hostel geweest. Hierna met de taxi naar het vliegveld. Na een vlucht van iets meer dan 6 uur ben ik om 12 uur smiddags op zondag geland. De 4 maanden zijn omgevlogen en het was een geweldig avontuur. Helaas begint nu het normale leven weer! Bedankt voor het volgen van mijn blog en bedankt voor alle leuke reacties en ik zal jullie binnenkort allemaal wel weer tegenkomen!

Foto's: