RHCP, Indy 500 en San Francisco - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu RHCP, Indy 500 en San Francisco - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

RHCP, Indy 500 en San Francisco

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Midpines

Zo eindelijk eens wat tijd gevonden om jullie te vermaken met een nieuw reisverslag. Ik zal het proberen niet te lang te maken maar dat is moeilijk na wat ik in deze eerste week allemaal al heb meegemaakt.

We zullen maar eens beginnen bij vorige week vrijdag, het vertrek uit Madison. Eerst naar het vliegveld om mijn huurauto op te halen, een gloednieuwe chrysler 200. Dat viel dus al niet tegen. Wel knap dat ze mij die toevertrouwden:P Hierna naar huis alle spullen opgehaald en gedag gezegd tegen het huis, er was verder niemand thuis. Op naar het postkantoor waar ik al een hele lading spul wat ik niet meer nodig heb, terug heb gestuurd naar Nederland. Dit is al aangekomen en zelfs al gewassen:P

Hierna ging de reis naar St. Louis waar 's avonds de Red Hot Chili Peppers optraden. Ingecheckt in het hotel en dan kom je er achter dat hotels toch een stuk saaier zijn dan hostels.. Daar zit je dan in je eentje op je kamer (met 2 twee-persoonsbedden). Gelukkig was het al snel tijd voor het concert. Met een lekkere wandeling door het park kwam ik aan het bij het concertgebouw: het ijshockeystadion van st louis. Hier kon mijn reis niet beter beginnen. Toen ik binnenkwam was de band in het voorprogramma al bezig, deze kon me niet echt boeien. Bier was niet zo heel duur (10 dollar oftewel 8 euro:P).. De peppers waren verder waanzinnig. Alle bekende nummers kwamen voorbij maar ook veel nummers van het nieuwe album (wat ik in Madison maar gedownload en geluisterd had om die nummers ook te kennen). Het was 2 uur lang knallen tot en met, met een geweldige lichtshow. Zelden zo'n gaaf concert gezien. Alleen een beetje jammer dat je 3 kwartier! voor het einde al geen bier meer kreeg. Amerikanen zijn niet zo goed in bobben dus bij sportwedstrijden en concerten worden ruim van tevoren alle eet en drinkkraampjes gesloten.

Dag erna was het plan om naar Indianapolis te gaan, maar niet voordat ik bij de arch was gaan kijken. Een grote boog die symbool staat voor de poort naar het westen volgens mij. Hier wilde ik boven in gaan maar de wachtrij was zo lang dat ik dat maar over geslagen heb. In plaats daarvan heb ik een boottocht over de mississipi gedaan, dit was niet heel bijzonder maar wel leuk om st louis vanaf het water te zien. Na dit alles in de auto naar Indianapolis want dat was toch weer een 4 uur rijden (hier een peuleschilletje). Daar ingecheckt in het hostel, wat het beste hostel was wat ik tot nu toe mee heb gemaakt, heel schoon en knus. Dus meteen al veel mensen leren kennen en uiteraard ging iedereen naar de race de dag erna. Een carpoolafspraak was dus al snel gemaakt. Ik zorgde voor het parkeerticket en de anderen voor de auto.

Zondag de dag van de race. Het beloofde heet te worden dus wat water gekocht en de zonnebrandcreme mee. Naarmate we dichter bij het circuit kwamen, kwamen we er achter dat tot aan de parkeerplaats komen van mijn ticket een beetje onbegonnen werk was. Niet gek als je bedenkt dat er 400 000 mensen daar waren voor de race. Op 20 minuten loopafstand de auto dus maar geparkeerd. Dit was een stuk makkelijker aangezien iedereen op de weg er naar toe voor 10 dollar zijn voortuin als parkeerplaats beschikbaar stelde. Op naar het circuit. Tegen 11 uur had ik mijn plaats gevonden en een uur later begon de race. Fantastisch. Met recht het grootste autospectakel ter wereld. De auto's razen voorbij maar toch is het prima te volgen wie er voor op ligt. Ik zat recht tegenover een scherm. Verder was het een hele goede race met de meeste koppositiewisselingen uit de geschiedenis. Verder had ik het geluk dat alle crashes in mijn bocht plaatsvonden. Uiteraard Tim nog even gebeld om hem wat echt racegeluid te laten horen, is toch wat anders dan die stockcars, als je bedenkt dat deze met dik 300 km/h langs komen. Erna weer terug naar het hostel, waar mij iets gebeurde wat echt alleen mij kan gebeuren. Ik sloot me buiten mijn huurauto, oftewel de sleutels lagen in de kattebak en die was dicht gevallen. Paniek sloeg toe want de dag erna moest ik een vlucht naar San Francisco halen. De autoverhuurder gebeld en gelukkig kon er een uur later al iemand komen om de auto open te maken. Niet met een sleutel maar met een spie en een kleerhanger. Wel grappig, was nog een heel gedoe maar ik had mijn sleutels terug.

Dag erop naar San Francisco met een tussenstop in Chicago, ging allemaal prima en 's avonds ingecheckt bij het hostel. Prima hostel, alleen de buurt waar in het lag was wat minder. Het liet de andere kant van San Francisco zien met heel veel zwervers op straat. Gelukkig hebben ze me de hele week met rust gelaten.

Dinsdag naar het Civic Center gelopen wat heel mooi was en daar op een hop on hop off tour gesprongen. Deze gevolgd tot aan Pier 39 waar zeeleeuwen te bewonderen waren en verder was het gewoon een mooie pier om over te lopen met veel restaurants en souvenirwinkels. Hierna weer op de bus gesprongen en langs de golden gate bridge gekomen en uiteindelijk bij Union Square eraf. Dit is een klein park waar je even lekker kan zitten en waarom heen veel winkels liggen. Alle dure merken hebben er wel een winkel, als ook een disney winkel en een ferrari winkel. Hierna naar Chinatown gelopen en daar nog even rond gekeken. Je waant je serieus in China aangezien de mensen in Chinatown amper Engels spreken.

De dag erop weer op dezelfde hop on hop off bus gesprongen. Het grappige is dat ik 4 keer in 2 dagen die bus heb gepakt en 3 keer dezelfde gids had (en dat terwijl er 4 verschillende bussen rond rijden). Dit was wel een hele goed gids, een jongen die een paar jaar ouder dan ik was uit Italië. Hij wist alles boeiend te brengen en hield het grappig. Verder was ik op een gegeven ogenblik de enige op de bus en toen hebben we gewoon wat gepraat over mijn reisplannen en heeft mij nog wat tips gegeven voor Las Vegas. Bij Pier 39 ben ik weer van de bus afgegaan waar ik een fiets heb gehuurd. Hiermee ben ik over de golden gate bridge gefietst wat hele mooie uitzichten gaf en verder gefietst naar Sausolito. Dit was een heel mooi pad met mooi uitzicht en prachtige natuur, ook Sausolito was een heel mooi plaatsje. Daar de veerboot teruggepakt naar San Francisco wat weer hele mooie foto's opleverde van Alcatraz en San Francisco vanaf het water. 's Avonds ben ik weer naar een honkbal wedstrijd geweest, nu van de Giants. Dit keer zat ik in het buitenveld tussen veel studenten van mijn leeftijd. Vooral de meiden komen niet echt voor de wedstrijd maar meer voor de gezelligheid. Helaas verloren de Giants maar het was wel weer een mooie ervaring.

De dag erop ben ik naar Golden Gate park geweest. Hier heb ik een science museum bezocht, wat interessante voorstellingen had over aardbevingen, het regenwoud en een groot aquarium. Toen verder gelopen door Golden Gate park wat een waanzinnig groot park is. Het is bijna niet voor te stellen hoe groot. Je waant je midden in een bos met meren en zelfs watervallen. Ik heb een half uur rondgelopen zonder iemand tegen te komen. En dat midden in zo'n grote stad, ook wel eens lekker. Daarna de bus teruggepakt naar het hostel en daar mee gedaan aan een kroegentocht. Heel gezellig en uiteraard (hoe kan het ook anders) weer veel nieuwe mensen leren kennen.

De vrijdag nu met de cablecars naar Pier 39. Dit zijn hele oude soort van trams die voortgetrokken worden door een kabel in de weg. Er zijn nog 3 lijnen over in San Francisco, vooral voor de toeristen. Op Pier 39 heb ik een rocket boat tour gedaan, oftewel een boottocht met een speedboat. Ook dat was weer een geweldige ervaring met weer mooie uitzichten over San Francisco. Hierna heb ik Coit tower nog bezocht boven op de berg (Johan gewoon lijn 39 pakken, die brengt je helemaal boven). Als afsluiter had ik een avond tour naar Alcatraz, de bekende gevangenis op het eiland waar onder andere Al Capone heeft gezeten. Dit was een hele bijzondere tour. Mooi om eens zo'n gevangenis van binnen te zien en de verhalen te horen over de gevangenis. Ontsnappen was vrijwel onmogelijk (3 mannen is het gelukt maar het is niet bekend of ze ooit het vaste land hebben bereikt). Verder waren de cellen echt klein, ik moet er niet aan denken de hele dag in zo'n klein hokje te zitten. Verder gaf de tour hele mooie uitzichten over San Francisco bij nacht. Al met al een goede afsluiter.

Vandaag heb ik weer een auto gehuurd (een Mazda 6 ditmaal) en ben ik richting Sequoia National Park gereden. De weg erna naar toe was al prachtig dus dat beloofd was. Veel slingerweggetjes langs een klein bergriviertje wat heerlijk rijden was, weer eens wat anders dan die saaie snelweg. De komende dagen ga ik hier op onderzoek uit maar daarover snel meer!

Foto's:
http://goo.gl/DP4Ig

  • 05 Juni 2012 - 12:39

    Leo En Nelly:

    hallo John ! Nog even een berichtje uit Baarlo . wat leuk om al die verhalen van jou te lezen . Je maakt wel wat mee hoor ! maar het loopt allemaal weer goed af . hier gaat alles z'n gangetje , het weer is slecht , maar het goede nieuws is ; morgen gaan we naar de verjaardag van je Pap . ( kan nog net tussen de volksfeesten door ). wij wensen je nog een hele fijne tijd , en van ons ook nog een goede raad ; GENIET !!! Groetjes , en tot 24 juni ! ome Leo en tante Nelly .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Midpines

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 45824

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: