Spring game en Mifflin - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu Spring game en Mifflin - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

Spring game en Mifflin

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Madison

Tijd voor een nieuw verslag, het vorige verslag is namelijk al weer 2 weken geleden. Ondertussen ben ik al over de helft van mijn reis in Amerika. Gaat toch allemaal heel snel. Nog maar 3 weken stage te gaan en dan 4 weken reizen en dan zit het er alweer op. Maar gelukkig heb ik nog 7 weken dus.

Wat is er allemaal gebeurd sinds mijn vorige verslag. Ten eerste was mijn moeder op 26 april jarig, wat jullie uiteraard allemaal hebben kunnen lezen op dit blog. Uiteraard had ik vanuit Amerika ook mijn bijdrage geleverd om toch te laten zien dat ik haar niet vergeten was. Verder die dag iedereen van de familie nog even gesproken wat uiteraard ook heel leuk was. Toch leuk om iedereen na al die weken weer te zien. En oma blijft het moeilijk vinden om alles droog te houden:P.. Die vrijdag heb ik een presentatie gehouden voor mijn professor aangezien ik hem al weer 2 weken niet gesproken had. Weer wat positieve feedback gekregen op mijn opdracht en hoe verder te gaan. Hij is tot nu toe heel erg tevreden dus dat is leuk om te zien.

Die zaterdag ben ik naar de spring game geweest. Dit is een American Football game en de enige wedstrijd die ik van deze sport kan zien gedurende mijn reis. Hier baal ik wel een beetje van. Het seizoen was namelijk net afgelopen toen ik hier kwam en het nieuwe seizoen begint pas weer in september. In april is wel elk jaar een spring game, wat meer een veredeld oefenpartijtje is en mijn huisgenoten hadden me dan ook al voorbereid dat het niet al te veel voorstelt. Kaartje kostte ook maar 5 dollar dus een bult kon ik me er niet aan vallen. Samen met de Italiaan van Florida en een Duits meisje zijn we toch maar eens gaan kijken hoe het stadion er uit ziet. Het stadion was heel indrukwekkend om te zien van binnen. Het stadion biedt plaats voor zo'n 80000 mensen. En dat voor een stadion van een universiteitsteam wat niet eens op het hoogste niveau speelt. Het team speelt maar iets van 8 thuiswedstrijden per seizoen wat er voor zorgt dat het stadion dan ook altijd nokkie vol zit. Nu zaten er helaas maar tussen de 5 en 10 duizend mensen wat toch wel een beetje jammer was. Maar ik kan me voorstellen dat een vol stadion een geweldige sfeer oplevert. Daarbij kwam ook nog eens dat het heel erg koud was, hierdoor hebben we het einde van de wedstrijd niet eens gehaald. Het spelletje was wel aardig om te volgen, al duurde het wel even voordat ik de regels doorhad. Al met al, niet heel bijzonder maar toch wel leuk om te zien.

Afgelopen donderdag weer eens flink op stap gegaan met een huisgenoot wat een aardig gekke boel op leverde. Afgelopen vrijdag had ik dan ook moeite met mijn bed uit te komen. Toen eerst maar eens naar de kapper geweest want dat was na 9 weken toch echt wel eens tijd. Een afspraak maken is hier niet nodig. Je moet gewoon binnen lopen en dan een beetje geluk hebben dat het niet druk is. Ik had best wel pech want er waren 4 mensen voor me. De kapper had op de ruit staan dat het uitgeroepen was door een website als 5de beste kapper van Amerika, maar stel je er niet te veel van voor. De kapperszaken in Nederland zien er een heel stuk beter uit! Ik heb er helaas geen foto's gemaakt maar het haar lag zo'n beetje overal en echt nieuw zag de zaak er niet uit. Ik ben gelukkig wel tevreden over mijn coupe en dat is het allerbelangrijkste. Voor 15 dollar was ik helemaal klaar en kan ik wel tegen tot ik weer terug ben in Nederland.

Zaterdag was Mifflin Block Party. Mifflin is een straat die maar 1 straat vanaf mijn huis is, en waar jaarlijks een groot feest is. Het is ooit begonnen als opstand tegen de regering en is uitgegroeid tot een groots spektakel, tot aan vorig jaar. Vorig jaar schijnt het nogal heel erg uit de hand gelopen te zijn met steekpartijen aan toe. Daarom wilden ze het dit jaar verbieden maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het zorgde er wel voor dat er hele strenge regels en heel veel politie op straat was. We begonnen om 10 uur smorgens met ons eerste biertjes bij de buren. Dit was hilarisch, aangezien er iemand met een paardenkop rondliep die de hele boel op stelten zette. Daarna nog wat drink spelletjes gedaan waarna we ons rond 2 uur naar Mifflin begaven. Ik vond het er heel erg druk maar volgens mijn huisgenoten was het voorgaande jaren veel en veel drukker. Op de weg komen mocht je niet, dat was het territorium van de politie. Je werd voor het minste of geringste gearresteerd waarna ze je meenamen om een boete uit te schrijven die niet misselijk waren. Gelukkig heb ik me daar helemaal van kunnen onttrekken en heb ik een hele goede tijd gehad. Maar je zag wel dat het zo veel beter kon zijn. Er mocht bijvoorbeeld ook geen muziek gedraaid worden. Uiteindelijk was het een heel geslaagd feest waar ik weer veel nieuwe mensen heb leren kennen. De foto's vertellen de rest van het verhaal wel. We zijn in elk geval doorgegaan tot aan de late uurtjes in de bar.

Afgelopen zondag zouden we een lunch hebben met de studenten en medewerkers van mijn faculteit waar ik stage loop. Hier zouden we een grill aanzetten en gaan voetballen. Dit werd echter op het laatste moment afgeblazen omdat het weer totaal omgeslagen was. De regen kwam met bakken naar beneden en zulke harde onweersslagen heb ik nog nooit gehoord. Al met al was ik hier niet zo rouwig om, want mijn hoofd stond er na Mifflin niet zo heel erg na. Ik was blij dat ik wat langer in bed kon blijven liggen.

Het komende weekend ga ik op zondag naar Milwaukee om een wedstrijd van de Milwaukee Brewers te bekijken. Honkbal heb ik hier nog niet bekeken en ik ben benieuwd of dat er hier hetzelfde aan toe gaat als in Japan.

Foto's zijn te vinden op:
http://goo.gl/LBS1C

  • 08 Mei 2012 - 08:56

    Jordi:

    Klinkt allemaal erg gezellig John! Succes nog met de laatste weken van je stage!

  • 09 Mei 2012 - 20:28

    Leo En Nelly .:

    hé John ! goed om weer van je te horen ! Zo te lezen heb je het er goed naar je zin , en zijn we beniewd naar je kapsel .Je hebt het misschien al gehoord , we zijn weer opa en oma geworden van Juul . Kei-Sjiek !!! vrijdag 11 mei gaan wij op vakantie naar Italié t/m 21 mei. Daarna laten we wel weer iets horen . Een hele fijne tijd nog , en groetjes uit Baarlo , Ome Leo en tante Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 45817

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: