afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

afgelopen 2 weken

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

22 April 2012 | Verenigde Staten, Madison

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige reisverslag. Even aan hoube, ik heb maar 1 mustang kunnen vinden. Hoop niet dat dat een al te groot probleem is. De rest staat klaar in de container, er kunnen nog 3 auto's bij dus als je bij de rest even informeert wat die nog willen hebbenn... O ja het geld kun je naar me overmaken;)

Het is alweer ruim 2 weken geleden sinds mijn laatste verslag. De afgelopen 2 weken waren niet heel bijzonder maar zal er toch even verslag van doen, anders denken jullie dat ik hier niets heb gedaan. Het weekend na Florida was het paasweekend. Dit weekend was een heel saai weekend. Mijn huisgenoten zaten nog in Florida voor springbreak. Jon kwam vrijdags terug, maar ging zaterdag weer naar huis voor Pasen. Paaszondag zat ik hier dus helemaal alleen. Heb mezelf maar een paasmaaltijd bereid maar heel spannend was het niet. Paasmaandag kennen ze hier niet, dus die maandag weer volop aan het werk. Mijn project loopt aardig. Ben volop aan het programmeren in Matlab en de eerste resultaten komen er nu uitgerold. Verder zal ik jullie niet met de details vermoeien.

Die maandag vroeg de professor of ik zin had om op woensdag en donderdag een workshop Polca te volgen. Dit is geen dans wat jullie nu vast allemaal denken. De professor is ook directeur van het QRM center. Dit center doet in samenwerking met de universiteit bedrijven helpen hun productieproces te verbeteren. Doorlooptijden verminderen vaak met 60 tot 80 procent en ook de kosten gaan drastisch omlaag. Bedrijven kunnen workshops volgen om hier meer kennis over te krijgen en ik mocht dus aanwezig zijn bij zo'n workshop (die 1000 dollar kost voor 2 dagen normaal gesproken). Het was zeer interessant om te zien wat het QRM center allemaal doet en heb er veel van opgestoken en nog wat leuke contacten opgedaan. Achteraf was er een borrel en daar ben ik met een aantal mensen nog tot 12 uur blijven hangen, wat wel aangeeft dat het gezellig was.

Verder had de professor gevraagd of ik die zaterdag erna mee wilde naar een bedrijf wat veel met warehousing (waar mijn onderzoek over gaat) doet. Dus die zaterdag in alle vroegte op pad. Om 7 uur vertrekken want het was ruim 2 uur rijden. Ze noemen Wisconsin 'flat' maar vergeleken met Nederland is het niet echt vlak te noemen. Door deze reis wel wat meer van Wisconsin gezien. Het bedrijf was wel aardig om te zien, vooral omdat ik zoiets nog nooit gezien had. De professor vond het wat tegenvallen, hij had het wat technisch hoogstaander verwacht. Ach ja het was de moeite waard. Verder ben ik de avond daarvoor met wat mensen van het lab naar de bioscoop geweest: The hunger games. Een zeer goede film! Maar wat vooral overweldigend was, was de grootte van de bioscoop: 16 zalen maar liefst.

Verder heb ik afgelopen weekend ook ineens een nieuwe huisgenoot gekregen. Ineens was hij er en mijn andere huisgenoten wisten ook niet dat hij zou komen. Hij is op rondreis door Amerika voor zaken en is oorspronkelijk van Madison en is daarom nu een maand in Madison en zit in 1 van de andere vrije kamers in dit huis. Hij reist rond met een bus, deze heb ik mogen zien en dat is toch een vrij bijzondere bus, foto's hiervan kun je zien op: http://www.7cees.org/2011/11/our-first-photoshoot/ Afgelopen maandag ben ik met hem geweest pokeren. Het begon heel goed, binnen mum van tijd stond ik op 15 dollar winst en had ik al snel de bijnaam 'dangerous dutch'. Maar helaas verloor ik deze winst weer en stond ik op het einde quite. Woensdag heb ik samen met wat anderen film gekeken en donderdag flink op stap geweest. Gelukkig was de professor vrijdag niet aanwezig en lieten ook de andere 2 mensen in mijn kantoor zich niet zien, dus kon ik rustig aan bijkomen. Op weg naar het pokertoernooi moesten we nog even pinnen, en dat hebben we gedaan bij een drive in pinautomaat. Jaja die hebben ze hier. Verder heeft ook elke kroeg bij de ingang een pinautomaat, dus opschrijven daar doen ze hier niet aan:P Misschien een optie voor Chris....

Vandaag ben ik naar de dierentuin geweest hier in Madison. Dit is een gratis dierentuin en voor een gratis dierentuin vond ik het toch wel een hele goede. Ze hadden wat leuke beesten rondlopen, zoals leeuwen, tijgers, neushoorns en giraffen. Toch niet slecht voor een gratis dierentuin. Hierna heb ik wat gewandeld door het park en heb ik een fiets gehuurd waarmee ik een stuk ben gaan fietsen. Hierdoor heb ik toch wat meer van Madison kunnen zien. Zo ben ik er achter gekomen dat ze hier ook huizen van steen hebben. De studenthuizen hier zijn allemaal van hout of zo, maar wat verder uit het centrum liggen de wat dikkere huizen, waar de gezinnen wonen. Het was lekker om weer eens te fietsen en te genieten van het heerlijke weer vandaag.

Verder zijn de eerste plannen gemaakt van mijn rondreis. Vrijdag 25 mei vertrek ik hier en ga ik met een gehuurde auto naar St Louis waar 's avonds de Red Hot Chili Peppers optreden en waar ik een kaartje voor heb bemachtigd. Die zaterdag reis ik verder naar Indianapolis waarop zondag de Indy 500 is. Ook daar heb ik een kaartje voor kunnen bemachtigen. Toch wel een speciaal weekend moet ik zeggen. Hierna vlieg ik naar het westen, maar dat moet nog verder ingevuld worden.

Zo het is toch weer een behoorlijk verslag geworden. Ik kan niet meer foto's oploaden op deze site aangezien ik er maar 150 kan uploaden. Dit aantal heb ik al bereikt dus voor foto's moeten jullie naar:
http://goo.gl/4RUoV
en
http://goo.gl/hnX9e


  • 24 April 2012 - 20:52

    Rikkert:

    ons verslag afgelopen 2 weken.

    - cris & anja

    - viltje afbetalen

    - cross wagen klaar maken last minute racing team.

    - en weer cris & anja

    p.s. ik zie nog geen dodge W of D200 voorbij komen of niet veel.

    p.s. voor mij hoef je niets in de container te doen, nog een paar nachtjes slapen en dan......

  • 25 April 2012 - 13:02

    Frnk:

    is het nog een beetje lekker weer daar?

  • 26 April 2012 - 04:15

    John:

    Rik als ik van elke dodge W of D200 een foto zou moeten maken, dan had ik geen ruimte meer over op deze harde schijf:P

    En Frank weer is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Misschien een klein beetje beter, al wordt het lekker weer in Nederland dit weekend heb ik gehoord...

  • 26 April 2012 - 18:04

    Mike:

    Heej heej johnny!

    Nog alles great enzoe!
    Helaas motte we ut dit joar zonger catering oppe nachtcross van baolder doan:p
    Maarja ut wuurt zeker mega feest!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 45822

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: