March Madness - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu March Madness - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

March Madness

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

16 Maart 2012 | Verenigde Staten, Madison

Het is al weer ruim een week geleden sinds mijn laatste verslag. Eigenlijk wilde ik gisteravond een verslag plaatsen maar toen ik thuis kwam zaten de buurdames (5 in getal) bij ons op het terras te bbqen en bier te drinken met een huisgenoot van me. Mijn laptop heb ik toen maar in mijn tas gelaten en heb dus maar eens kennis gemaakt met de buren. Daarom dat ik nu maar tijdens mijn stage dit verslag type want de kans is groot dat het straks weer hetzelfde verhaal is, waar ik natuurlijk totaal geen moeite mee heb. Het is hier nu 25 graden, echt heerlijk.

Vandaar ook mijn titel March Madness. Toen ik hier aanwkam twee weken geleden vroor het hier en lag er sneeuw en nu is het al bijna een week lang boven de 20 graden. Maart roert zijn staart. Al kan het de volgende week weer in een keer anders zijn volgens de mensen hier. Vorig jaar hadden ze zelfs nog sneeuw in april. Maar March Madness slaat ook op het basketbal toernooi wat gisteren begonnen is: genaamd March Madness:p Mijn huisgenoten hadden het al een week over niets anders. Het is een toernooi waar de beste 64 universiteitsteams van Amerika aan meedoen en wat werkt via een knock out systeem. De Wisconsin Badgers (het team van de universiteit hier) zijn als 14e geplaatst en hebben gisteren hun eerste wedstrijd gewonnen. Morgen spelen ze opnieuw. Tevens is morgen St Pattrick's day, wat ook een groot feest moet zijn hier, dus ik kan mijn geluk niet op morgen:D

Wat is er verder de afgelopen week gebeurd hier? Vorige week donderdag en zaterdag ben ik met mijn huisgenoten naar de kroeg geweest. De kroegen gaan hier om 2 uur al dicht en vanaf half 2 krijg je geen bier meer. Dus dat is wel echt een minpunt. Verder is het wel heel gezellig hier in de kroegen en leer ik veel nieuwe mensen kennen. Het is heel frapant, ik ken veel mensen die graag eens naar Amerika zouden gaan maar hier is het juist andersom. Iedereen hier is lyrisch over Europa en wil er maar wat graag naar toe. Ik word dan ook vaak uitgehoord of het ook echt allemaal waar is wat ze gehoord hebben over Europa en Nederland in het bijzonder. Afgelopen zondag ben ik naar het andere meer gelopen dat hier ligt en heb daar een wandeling langs gemaakt wat heerlijk was. Heerlijk weer en een mooi uitzicht. Ik heb een paar foto's gemaakt die bijgevoegd zijn. Verder heb ik niet heel veel nieuwe foto's. Dus ook niet van de vrouwen hier, sorry Piet:$ al vallen die vrouwen hier zeker niet tegen;)

Dinsdag hebben we thuis een pokertoernooitje gehouden met 5 man en toen heb ik maar eens laten zien dat ze in Nederland veel beter kunnen pokeren, en het het toernooitje gewonnen. Gisteren was dus de BBQ bij ons thuis, waarna we weer naar de kroeg zijn geweest wat wederom heel gezellig was.

Verder is het leuk om te zien dat nu het goed weer wordt, iedereen ineens gaat rennen. Voor het volgend weekend heb ik een trip naar Chicago gepland. Dat moet een hele mooie stad zijn. Vrijdagmiddag ga ik er met de bus naar toe en zondagavond kom ik terug. Op zaterdag ben ik van plan om een NBA (basketbal) wedstrijd te bezoeken van de Chicago Bulls die bovenaan staan op dit moment in de NBA. Het belooft dus een hele mooie tijd te worden, laten we hopen dat dit weer aanhoudt.

  • 18 Maart 2012 - 10:12

    Rikkert:

    Hej Johny,

    over welke dingen praten ze als ze over Europa praten?

    vraag ik me dan af.... zeg maar dat ze daar beter af zijn..... denk ik, heb ik gelezen op internet :S :D

  • 19 Maart 2012 - 19:47

    John:

    De redenen waarom ze denken in europa/Nederland beter af te zijn:
    - in Europa zijn discotheken en die hebben ze hier niet en dat lijkt hun helemaal geweldig
    - In Nederland mag je legaal wiet roken, al heb ik hier al meer wiet gezien dan in mijn hele leven in Nederland bij elkaar
    - In Nederland heb je prostituees en dat is hier verboden

    dit is even wat ik snel kan bedenken, waar ze zo enthousiast over zijn..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 45822

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: