En de stage is begonnen - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu En de stage is begonnen - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van John Heur - WaarBenJij.nu

En de stage is begonnen

Door: John van Heur

Blijf op de hoogte en volg John

07 Maart 2012 | Verenigde Staten, Madison

Zo weer even tijd om een update te plaatsen. Laatste verslag is al weer 5 dagen geleden:P Zaterdag na het plaatsen van mijn verslag ben ik naar de mall geweest. Ik had nog nieuwe schoenen nodig en via google had ik gevonden dat daar wat schoenenwinkels lagen. Maar er lag veel meer dan dat. Bij binnenkomst kwam je meteen uit bij de foodcorner. En dat is dan ook echt een foodcorner. 10 fast food restaurants naast elkaar met de meest uiteenlopende dingen. Maar verder nog heel veel winkels daar binnen. Je kon het zo gek niet verzinnen en er was een winkel van. Daar heb ik me dus wel even vermaakt. 's avonds gezellig een biertje gedronken met mijn huisgenoten. Zij gingen daarna nog uit maar ik was nog niet helemaal gewend aan de tijdzone dus was helemaal op en dus maar op tijd naar bed gegaan.

Zondags met mijn huisgenoten naar een supermarkt geweest. Of ja supermarkt, je kan er alles krijgen wat ook maar iets met huishoudelijke zaken te maken heeft. Gelijk maar wat eten gekocht voor de komende week, maar gewoon simpele aardappelen waren niet te vinden. En ook het groente assortiment is een stuk kleiner. Wat wel mooi is, is dat ze na het afrekenen automatisch alles in zakken doen en dat je daar niets extra voor hoeft te betalen. Je kunt alles dus zo meenemen. Toen met de winkelwagen naar de auto, hadden ze zelfs een aparte roltrap voor de winkelwagens.

Maandag was mijn eerste dag op stage. Ik werd vriendelijke ontvangen door mijn hoogleraar Ananth. Samen met een collega van hem (John) hebben we bekeken wat ik allemaal moest regelen voor mijn verblijf in Amerika. Hierna hebben we het even kort gehad over mijn opdracht. Ik moet een opslagplaats van supermarkten gaan modelleren en simuleren. Verder zal ik niet in te veel details treden. Hierna liet hij mijn werkplek zien. Ik zit samen met 2 phd studenten in een hokje. 1 meisje wat Truks is en een jongen die uit India komen. Beiden heel erg aardig. Hierna werd ik voorgesteld aan de rest van de afdeling. In de middagpauze nam onze professor onze mee lunchen wat heel gezellig was en ik gelijk met de rest kennis kon maken. En toen ook mijn eerste hamburger in Amerika gegeten, was wel een hele goeie moet ik teogeven.

Sinds mijn aankomst was het de hele tijd rond het vriespunt. Best koud dus en de sneeuw bleef zo dus wel liggen. Gisteren echter was het ineens 15 graden, en de sneeuw was dan ook zo verdwenen. Echt lekker weer ineens. Verder gisteren geweest voor een social security number (sofinummer). Op de deur stond daar aangegeven dat je geen pistool mee naar binnen mocht nemen, ik begrijp er niets van. Maar blijkbaar was nog niet alles ingevoerd door de douane en was ik voor niets gegaan.

Gisteren was verder de moeder van 1 van mijn huisgenoten jarig. Zijn ouders, grootouders en zusje kwamen eerst hiernaar toe voordat ze uit gingen eten. Hiervoor moest wel eerst het hele huis opgeruimd worden aangezien het best wel een zooitje was. Of ja beter gezegd: zijn vriendin mocht het huis opruimen. Meteen ook maar wat foto's gemaakt die ik het thuisfront kan showen:P

Vandaag was eindelijk mijn inschrijving op de universiteit geregeld en kon ik dus ook alle papieren in orde maken. Moest wel de halve stad door om alles aan te vragen. Zo heb ik nu een Amerikaanse bankrekening, een buskaart en een Amerikaanse zorgverzekering. Nu kan het echte werk beginnen voor mijn stage. Hopelijk krijg ik de komende dagen nog wat meer informatie over mijn opdracht.

Vandaag werd ik verder nog uitgenodigd door de 2 phd studenten in mijn werkkamer om zaterdag ergens wat te gaan eten om nader kennis te maken met hun en met de stad, dus dat lijkt me ook wel gezellig.....

Wat verder hier opvalt is dat alles heel groot is en dat de verbondenheid met de universiteit veel groter is dan in Nederland. Veel studenten lopen hier in kleren van de universiteit. En dat alles groter is, zijn niet alleen de auto's. De stad is ook veel autovriendelijker dan in Nederland. De meeste banen zijn hier 4 baans, zelfs midden in de stad. Dat hebben wij nog niet op snelwegen. Het is goed gezien dat de stad gebouwd is na het uitvinden van de auto. Verder zijn ook de stadions heel groot hier. Zo heeft de universiteit een basketbal stadion voor hun basketbalteam waar 18000 mensen inkunnen. Dit is volgens mij groter dan het grootste stadion in Nederland. Verder is dat stadion in een paar uur om te bouwen tot ijshockeyhal aangezien de ijsvloer onder het basketbal veld ligt. Verder hebben ze een football stadion voor hun team waar 80000 mensen in kunnen, meer dan in de arena dus en blijkbaar zijn die stadions ook nog elke keer uitverkocht!

  • 08 Maart 2012 - 18:44

    Rikkert:

    Hej Johny,

    ff voor de duidelijkheid, alsse iets mei noar hoes nims den is ut un amerikaanse en gin.... (die van yannick of piet of zo).... he? toch? verder bitte die Bud vlag mei noa hoes.. duchtig vuur in de kiet ;)

    wat ik verder neet snap is werum desse dea hamburger aan theo hebs gegeven.

    ik huur ut wel. boels lumar, mannitoe... juwwwww

  • 12 Maart 2012 - 21:12

    Piotr:

    Eej Sjonnn,

    Wie is het nog in de USA.. Al een bietje gewend aan alles.

    Ik vroog mig aaf ofse al naor college party´s waars geweast.. want zeen nog gin foto´s van sjoen vrouwlie ..

    Nog vuul succes en plezeer! .

    Gegroet, Piotr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

United States of Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Laatste 2 weken

20 Juni 2012

Druk, druk, druk

08 Juni 2012

Yosemite National park en verder

02 Juni 2012

RHCP, Indy 500 en San Francisco

24 Mei 2012

Laatste loodjes
John

Op dit blog zal ik mijn belevenissen bijhouden gedurende mijn reis naar Amerika. Eerst zit ik 3 maanden in Madison waarna ik op rondreis ga door Amerika.

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 45827

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 10 November 2018

Peru

30 Augustus 2017 - 27 September 2017

Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe

19 September 2015 - 18 Oktober 2015

Nieuw Zeeland

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand en Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Midden-Amerika

02 Maart 2012 - 23 Juni 2012

United States of Amerika

Landen bezocht: