Eerste week: Bangkok en Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van John Heur - WaarBenJij.nu Eerste week: Bangkok en Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van John Heur - WaarBenJij.nu

Eerste week: Bangkok en Chang Mai

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ondertussen zijn we bijna een week onderweg en begint het tijd te worden voor mijn eerste verslag. We zitten nu in een busje terug naar ons hostel na een lange dag excursie maar daarover later meer.

Het begon een week geleden op zondag 29 december. Door de vele sneeuw die er in Nederland was gevallen extra op tijd aangereden waardoor we natuurlijk veel te vroeg op het vliegveld waren. Inchecken ging allemaal prima. Het boarden ook maar toch duurde het een uur voordat het vliegtuig vertrok. Joost mag weten waarom. Een uur vertraging terwijl we een overstap van 80 min hadden in Singapore. We vlogen met Singapore airlines. Prima maatschappij, zelden zo'n goed vliegtuigvoedsel gehad. Het vliegtuig liep een half uur van de vertraging in dus we hadden goede hoop de aansluiting te halen. In Singapore bleek onze vlucht echter al omgeboekt te zijn naar een vlucht 2,5 uur later. 2,5 uur op Singapore airport is echter geen straf. Er is veel te beleven. Zo hebben ze een zonnebloemtuin, bioscoop en sportschool. De vlucht verder naar Bangkok ging prima. Tegen een uur of 11 maandagmorgen landden we daar. De eerste dag hebben we besteed met het plannen van de eerste week en een beetje door de.stad lopen. Het verkeer is een gekkenhuis terwijl dit juist de rustigste tijd van het jaar is aangezien veel Thaien zelf op vakantie zijn. Verder zijn er overal superveel toeristen. In onze ogen te veel, dit komt mede doordat de Thaise mensen rond de feestdagen vrij waren.

De ochtend erop.hebben we uitgeslapen. Even lekker bijkomen van de lange vlucht. 's Middags hebben we een fietstocht door Bangkok gedaan. Dit via een bureautje dat ooit door een Nederlander is opgericht. Super grappig om door alle kleine steegjes te fietsen waar de locals wonen. Zo zijn we door Chinatown gefietst en over een bloemenmarkt. Een aantal stukjes hebben we per boot afgelegd. Super leuk om allemaal te zien. Tussendoor nog een echte Thaise maaltijd gehad. Het eten bevalt prima tot nu toe. 's Avonds zijn we samen op stap geweest wat een leuke avond werd.

De volgende dag (oudjaarsdag) hebben we een rondje tempels gemaakt en het koninklijk paleis bezocht. Er was geen doorkomen aan zo druk was het. We hebben wel alles gezien wat we wilden zien en het ziet er allemaal heel mooi uit. Ze hebben echter zoveel tempels dat we het er op een gegeven ogenblik ook wel weer mee gehad hadden aangezien ze allemaal op elkaar lijken. Tegen 6 uur weer terug naar het hostel waar we met een Nederlands meisje en nog een aantal backpackers hadden afgesproken voor oudjaarsavond. Eerst zijn we met zijn allen (11 man) wat gaan eten. Hierna zijn we in een gekke reggae bar beland. Hier werd het idee geboren om naar Siam square te gaan waar groot vuurwerk was. Een aantal tuktuks geregeld maar de helft van de groep waren we al kwijt. Brachten de tuktuks ons ook nog naar de verkeerde plaats. Zo zag het er even naar uit dat we oud op nieuw in een trein zouden vieren maar gelukkig waren we om 5 voor 12 op Siam square, net op tijd. Super feest en vuurwerk tussen duizenden Thaien. Na het vuurwerk weer op zoek naar een tuktuk en wie komen we daar tegen tussen al die duizenden mensen, juist de helft van de verloren groep. Echt supertoevallig. Toen op naar Khao San Raod waar we nog lang hebben gefeest. Op het laatst waren alleen de 3 Dutchies nog over en hebben we ongelooflijk staan dansen met een aantal Thaise kinderen van 18 jaar die de tijd van hun leven hadden.

De dag erop lekker uitgeslapen. Wat door de stad gewandeld en een Thaise voetenmassage gehad. 's Avonds ging het avontuur verder naar Chiang Mai. Met een nachttrein gingen we er naar toe. De nachttreinen hier hebben stoelen die je om kan bouwen naar bedden. In het begin dacht ik, hier slaap ik nooit in, in zo'n waggelend, piepend en krakend ding, maar uiteindelijk heb ik heerlijk geslapen. Uiteindelijk kwamen we gisteren rond de middag aan. 's Middags hebben we nog wat tempels bezocht. 's Avonds zijn we naar een thaibox gala geweest wat ook een ervaring op zich was.

Vandaag hebben we een dag lang een toer gehad naar verschillende bezienswaardigheden in de buurt. Zo zijn we naar hot springs geweest. Een soort geisers waar heet water continu in de lucht spuit. Hierna hebben we een grote witte tempel bezocht, erg mooi. Hierna zijn we naar de langnekken geweest. Van die vrouwen met heel veel van die ringen om hun nek. Best luguber. Daarna zijn we naar het drielandenpunt met Myanmar en Laos geweest. Hier hebben we een boottocht gehad en zijn we zelfs even in Laos geweest. Nu zitten we dus weer op de weg terug.

Morgen gaan we de zondagmarkt bezoeken. Maandag en dinsdag hebben we een trektocht door de jungle waar we lokaal slapen en ook op een olifant rijden. Wat we hierna gaan doen is nog onbekend. We wilden naar het zuiden gaan om te duiken maar omdat er zoveel toeristen zijn is de kans groot dat we eerder naar Cambodja gaan.

• 04 Januari 2015 - 19:35

Lilian En Giel:

Hoi John en Johan, eerst wil ik jullie langs deze weg nog eens een fijn 2015 wensen. Dat dit ook weer een reis mag worden die jullie nooit meer vergeten. Want wat zitten jullie weer in een schitterend mooi land. De foto's die ik via de app heb mogen ontvangen spreken voor zich. Hele fijne tijd en geniet vooral.
    groetjes pap en mam