Caye caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van John Heur - WaarBenJij.nu Caye caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van John Heur - WaarBenJij.nu

Caye caulker

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

16 December 2013 | Belize, Caye Caulker

Nu ik dit zit te typen (16 december) zijn we pas 2 dagen verder maar hebben we al zoveel beleefd en mensen leren kennen. We zitten nu te wachten op de watertaxi die ons van caye caulker afhaalt. Wanneer ik dit online kan zetten is nog onbekend. Vanmorgen is op het eiland de stroom uitgevallen en water hebben we ook geen meer. Hoe dat in het rest van het land is is onbekend.

Mijn vorige verhaal stopte bij dat we naar caye caulker gingen. Bij het ontbijt smorgens leerden we 2 Amerikanen en een Canadees kennen. Alle drie met ongeveer dezelfde plannen als ons. Echter bij het zoeken van een hostel zijn we hen weer uit het oog verloren. Aangekomen op caye caulker hebben we het eiland verkend. Niet heel groot, in een uur heb je alles wel gezien. Hierna hebben we op het noordelijkste punt een paar biertjes genuttigd en ook nog wat gezwommen. Bijna verdronken bij een poging om een oversteek te maken en me een beetje op de stroming had verkeken, gelukkig toch goed aan de overkant gekomen. S avonds hebben we een uitgebreide visschotels veroberd met onder andere kreeft.

Gisteren zijn we de hele geweest snorkelen. 3 keer een uur snorkelen op de mooiste plekken. Het was prachtig weer, de zon scheen volop en het water was 29 graden. Super mooi rif gezien, vissen in alle kleuren van de regenboog gezien en bovenal gezwommen met haaien en roggen. In een groep van 4 (samen met 2 Duitsers) en 1 instructeur was dit een unieke belevenis.

Na het snorkelen hebben we ons gedoucht en zijn we gaan eten met onze kamergenoten. 2 Duitse meisjes en ee. Israëliër. De Israëliër heeft een Nederlandse moeder en 1 van de Duitse meisjes studeert al 5 jaar Nederlands. Zij sprak best goed Nederlands maar buiten Nederlands spreekt ze ook Roemeens, Hongaars, Duits, Engels en Spaans. Een echt talenwonder dus. Na het eten nog wat gedronken en toch vrij vroeg gaan slapen aangezien we dood op waren van het snorkelen.

Nu gaan we op weg naar San Ignacio waar we Maya ruïnes gaan bezoeken en grotten en de jungle gaan verkennen. Jullie horen snel meer!

Voor nog meer sappige details zie johan88.waarbenjij.nu

Update op moment van plaatsen: we zijn zojuist gearriveerd in San Ignacio na een busrit van 2,5 uur in een veel te kleine bus met veel te veel mensen maar we hebben het overleefd.

• 16 December 2013 - 09:39

Nico:

hoi john,

het klinkt als een echte superervaring.

dat koraalrif en die haaien aanraken moet echt super zijn geweest. dat jij die haaien en die sting ray hebt aangeraakt klinkt echt stoer. verder is het fijn te horen dat je al kennis hebt gemaakt aan mensen daar en dat jullie daar samen een leuke activiteit mee maken.

veel plezier in San Ignatio.

divertirse y nos vemos la próxima vez ( veel plezier en tot de volgende keer),

groetjes Nico

• 18 December 2013 - 13:53

Robin Wagter:

Warm zeewater, Duitse meisjes, regenbogen en haaien....interessant.

• 21 December 2013 - 14:07

Nelly Merkx:

Hoi john ! Wat leuk dat we je weer kunnen volgen op je reis ! Je hebt nog wat weken voor de boeg , dus nog maar lekker genieten . We zullen je verhalen zeker lezen en wensen je een hele fijne tijd ! Groetjes uit Baarlo van Ome Leo en tante Nelly.