van Baarlo naar Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van John Heur - WaarBenJij.nu van Baarlo naar Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van John Heur - WaarBenJij.nu

van Baarlo naar Belize

Blijf op de hoogte en volg John

13 December 2013 | Belize, Belize-stad

Foto's https://plus.google.com/104078282697778975764/posts/BSuv8AV1aMX

Nu ik dit zit te typen is het half 7 sochtends. Het regent dat het giet en Johan slaapt nog. Gisteren zijn we na een lange reis in Belize city aangekomen. In hoeverre je dit een stad kunt noemen.

De reis begon voor mij woensdagochtend in Baarlo. Half 7 vertrokken om Johan op te halen en naar Brussel te gaan. In Brussel ging alles vlekkeloos en om 12 uur vertrok het vliegtuig richting Washington. Hier hadden we een overstap van ruim 15 uur. Tassen opgehaald en gelukkig konden we die meteen weer inchecken. We hebben toen de bus gepakt naar Washington waar we plaatselijk 6 uur savonds aankwamen. Hier hebben we het Capitool, witte huis en Jefferson monument bekeken. Heel mooi en indrukwekkend. Tegen 11 uur waren we weer op het vliegveld. Hier wat proberen te slapen aangezien we pas om 5 uur snachts verder vlogen. Vanuit Washington naar Houston waar we onze overstap naar Belize city gelukkig net gehaald hebben. In Belize city aangekomen de taxi gepakt naar ons hostel. Om 1 uur smiddags waren we bij ons hostel. Prima Hostel. We zijn toen even de stad ingegaan, oudste kerk van midden Amerika bekeken en het oude regeringsgebouw. Wat een verschil met die we in de VS hebben gezien. Dit was gewoon een groot woonhuis. Hierna zijn we naar een toeristenbureau gegaan. Zij hebben ons nuttig advies gegeven voor de komende dagen. hierna zijn we wat gaan eten. Goed local Food, wat veel te veel was met heerlijke watermeloensap. Uiteindelijk moesten we een 10tje per persoon afrekenen, een schijntje.. Hierna zijn we terug gegaan naar het hostel en zijn we gaan slapen omdat we kapot waren. Lang geleden dat ik om half 7 smiddags al in bed lag.

Nu 12 uur later zit ik dit dus te typen. Vandaag pakken we de boot naar caye caulker waar we een paar dagen verblijven. Google voor de aardigheid caye caulker maar eens. Morgen belooft het een prachtige dag te worden en willen we gaan snorkelen. Zo zijn jullie weer helemaal op de hoogte, jullie horen snel meer

• 13 December 2013 - 15:13

Nico:

fijn te horen dat het jullie allemaal lukt en bevalt.

alvast veel plezier gewenst bij het snorkelen.

• 13 December 2013 - 15:28

Ad En Adri:

Ha John,
    Via FB kwamen we op deze link naar je reisverslag. Hartstikke leuk dat we jullie zo een beetje kunnen volgen en dat gaan we zeker doen.
    Begrijpelijk dat jullie total loss waren na zo'n lange reis, m.n. door de wachttijden. Logisch dat je dan een keer moet bijtanken, maar met 12 uur slapen zal het wel weer een beetje moeten lukken.
    Gelukkig is de vakantie goed gestart, al laat het weer te wensen over. We hopen maar dat dat gauw genoeg opklaart. We wensen jullie een fijne tijd, lijkt ons geweldig.
    Onze hartelijke groeten, ook aan Johan.

• 13 December 2013 - 16:33

LIlian En Giel:

Fijn John dat je ons al zo snel op de hoogte brengt van jullie reis. Kan me goed voorstellen dat jullie kapot moe waren, maar nu komt de tijd van genieten. Veel plezier met snorkelen lijkt me toch wel heel gaaf om eens te doen. Doe ook de groetjes aan Johan.
    gr. pap en mam

• 13 December 2013 - 18:21

Mariet Jacobs:

ha die John,
    Wat leuk dat je weer een reisverslag maakt. Het is een groot plezier om die te lezen en zo je reis een beetje mee te beleven. Heel veel plezier en tot het volgende verslag