Huacachina en Paracas - Reisverslag uit Lima, Peru van John Heur - WaarBenJij.nu Huacachina en Paracas - Reisverslag uit Lima, Peru van John Heur - WaarBenJij.nu

Huacachina en Paracas

Blijf op de hoogte en volg John

11 November 2018 | Peru, Lima

We waren gebleven in Ica de vorige week zondag. Op maandag morgen pakten we vroeg de taxi naar Huacachina. Dit is een oase in de woestijn een paar kilometer vam Ica. Het is apart om te zien dat er midden in de woestijn tussen de zandduinen een meer ligt met palmbomen er omheem. Hier is een klein dorp omheem gebouwd. Wij verbleven in banana's adventures. Een popolair hostel bij de backpackers en naar bleek vooral Nederlandse backpackers. De eerste dag daar spraken we meer dan 20 Nederlanders. Het hostel is dan ook erg mooi. Veel plekken om te chillen en een mooi zwembad. De eerste dag veel mensen gesproken en in de middag gingen we sandboarden
Met een buggy gingen we de woestijn in. Dit was al een beleving op zich. Op een gegeven ogenblik stopten we en werden de sandboards te voorschijn gehaald; grote skateboards zonder wieltjes. Hiermee kon je al zitten of liggend op je buik met je gezicht maarr voren van de zandduinen afgaan. Beiden manieren geprobeerdaar liggend gaf de grootste kick. De duinen werden steeda hoger. Echt gaaf om te doen. In totaal gingen we van 6 zandduinen af en de laatste ging erg hard. Hierna in de buggy weer terug. Het liep tegen zonsondergang dus we besloten de grootste duin naast Huacachina op te lopen om hier een goed zicht op te hebben. Heel zwaar in het losse zand maar het resultaat mocht er zijn. Een heel mooi overzicht over se oase en een prachtige zonsondergang over de zandduinen. De afdaling hierna was een eitje. 's Avonds hebben we ons goed vermaakt met de andere Nederlanders en leerden we Kirstem kennen. Kirsten is hierna tot en met Lima met ons opgetrokken, erg gezellig.

Dinsdag hebben we een heerlijke relaxdag gedaan. Zwemmen, zonnen, PSV kijken, slap ouwehoeren en genieten van het heerlijke weer.

Woensdag stonden we vroeg op (4 uur) want we hadden het fantastische idee om zonsopkomst over de woestijn te bekijken. In een half uur liepen we de duin weer op. Volledig bezweet en onder het zand kwamen we boven waar bleek dat we de enige waren. Maar al snel bleek waarom: het was veel te mistig om maar iets te zien; erg jammer. Gedesilusioneerd renden we zo'n beetje maar onderen. Evem douchen en snel nog even maar bed. Rond 12 uur pakten we de bus verder naar Paracas. Een kort ritje zodat we op tijd waren om Ajax in de champions league nog mee te pikken. Samen met René uit Horst heb ik deze spannende wedstrijd bekeken (1-1). Hierna zijn we wat gaan eten en hebben we nog wat gedronken in het hostel.

Donderdag hebben we fietsen/mountainbikes gehuurd en zijn we naar het nationaal reserve bij Paracas gefietst. Half door de woestijn, half langs de kust van een schiereiland. Het was heel warm maar de natuur was prachtig. Mooie uitzichten over de oceaan, rode stranden, witte stranden, rotsformaties. Van alles was er te zien. Met zijn 3en hadden we verder ook veel lol. Op tijd pauzeren om van het mooie uitzicht te genieten. De wegen waren niet overal even goed en dat in combinatie met een mountainbikezadel zorgde er voor dat we op het einde allemaal pijn aan onzr kont hadden. Uiteindelijk een dikke 40 km (bergop en af) gefietst. Erg gaaf!

Vrijdagmorgen hebben we een boottour naar Islas de Belestas gemaakt. Dit zijn eilanden die een half uur varen van de kust afliggen bij Paracas. Hierop zitten heel veel vogels, pinguins en zeeleeuwen. En bij heel veel vogels moet je echt aan heel heel heel veel denken. Het zag er zwart van de vogels. Erg mooi om te zien. Buiten dit zagen we ook nog krabben, pelikanen en zeesterren. In de middag pakten we de bus naar Lima aangezien we van hieruit naar huis vliegen. In Lima hebben we nog een laatste avond een feestje gebouwd in Pariwana hostel.

Zaterdagmorgen naar het vliegveld. Een local die we de avond van tevoren hadden leren kennen bracht ons. Onder de klanken van Guus Meeuwis en Rowwen Heze reden we naar het vliegveld. Via Panema naar Frankfurt. Hier stonden Jhenna en Frank om ons naar Baarlo ye brengen.

Momenteel schrijf ik dit in de auto en kijken we weer terug op een geslaagde reis. Een erg mooi land met hele varierende natuur. Van regenwoud tot woestijn. Van bergen tot zee. Ook hebben we weer veel leuke mensen ontmoet en ik weet zeker dat we een aantal van hun nog terug gaan zien!

• 11 November 2018 - 10:06

Giel Van Heur:

Fijn dat jullie weer veilig geland en op weg naar huis zijn, tot dadelijk dan.

• 11 November 2018 - 11:21

Lilian:

Welkom thuis en zal zorgen dat de koffie klaar is