Week 4: tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van John Heur - WaarBenJij.nu Week 4: tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van John Heur - WaarBenJij.nu

Week 4: tijd vliegt voorbij

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

17 Oktober 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Op het moment van schrijven zitten we op Hongkong airport en rest alleen de vlucht naar Amsterdam voordat we weer thuis zijn. Wat is de tijd voorbij gevlogen. We hebben genoten van de reis en 4 weken was veel te kort. Nog een bestemming waar ik ooit naar terug moet....

Dan rest alleen het verslag nog van de laatste week. Op zondag zijn we in Turangi aangekomen en hebben we meteen geïnformeerd naar de Tangoriro crossing. Helaas stond er voor maandag en dinsdag te veel wind voorspeld en was de tocht gesloten. Zodoende hebben we maandagmorgen eerst een andere wandeltocht gedaan langs een rivier met een heel mooi uitzicht en zijn we maandagmiddag gaan raften. Samen met een jongen en een meisje uit Engeland en uiteraard een gids gingen we op pad. De rivier was prachtig en ook het raften was erg gaaf. Met zijn vijven proberen de boot zo goed mogelijk door de stroomversnellingen te sturen. Dit ging ons goed af en niemand is er uit gevallen. Na het raften zijn we doorgereden naar Taupe wat aan Lake Taupo ligt. Het grootste meer van Nieuw Zeeland.

Ook hier was de omgeving weer verbazingeekkend. Op dinsdag zijn we met een jetboot de rivier op gegaan. De boot had een 500 pk Chevy V8 en haalde snelheden tot 80 km per uur. Op het water is dit erg hard. Uiteraard moest de boot een aantal keren een 180 graden bocht door op volle snelheid en zijn we een aantal keren over een stroomversnellingen gevaren. Zeker de moeite waard. In de middag zijn we naar Huka Falls gelopen. Een erg gave waterval. Een tocht van een uur bracht ons daar. Het bijzondere aan deze waterval was niet dat deze erg hoog was maar dat het water er met enorme enelheid doorheen stroomde. 1 groot geweld aan water. Per seconde passeerde 200000 liter water de waterval. Na nog een uur terug gelopen te hebben zijn we door gereden naar Roturoa. Hier zijn we een spa ingedoken met echte heetwaterbron bronnen. Heerlijk relaxen was dit.

Op woensdag zijn we naar Wai-O-Tapu en Waimanga geweest. Dit zijn beide vulkanische gebieden waar de aardkorst niet heel dik is. Rotsen en meertjes hadden alle kleuren. Denk hierbij aan een boswandeling groen meer en gedeelte en rode stenen. Verder waren er geisers en borrelde er op veel plaatsen water of modder. De Wai-O-Tapu geiser laten ze elke morgen om 10.15 uur uitbarsten en hij haalt dan een hoogte tot wel 20 meter, erg gaaf. Hierna zijn we verder gereden. Yannick wilde nog even kijken bij het hostel waar hij 8 jaar geleden had gezeten toen hij in Nieuw Zeeland stage liep. Helaas was dit gesloten en zag het er nogal afgestorven uit. Wel werden we hartelijk ontvangen bij het bedrijf waar Yannick destijds stage liep. Andy, de eigenaar, sprak honderduit en gaf ons een rondleiding over de fruitboomkwekerij. Verder adviseerde Andy ons over wat te doen de dag erop en nodigde hij ons uit om samen met zijn vrouw een hapje te haar eten, wat erg gezellig was. Na het eten zijn we doorgereden naar Waitomo.

Waitomo staat bekend om zijn grotten. Er liggen er zo'n 700. In een van deze grotten zijn we gaan caven: abseilen, klimmen, klauteren en nog veel meer. Ik ben door gaten gekropen waarvan ik dacht dat ik er nooit doorheen zou passen maar met veel wringen lukte dit toch. We hadden de luxe dat we met zijn 2en een prive tour hadden onder begeleiding van wel 3 gidsen. In deze grot hebben we ook gloeiwormen gezien en uiteraard ook stalactieten en stalagmieten. Hierna zijn we verder gereden naar Kawhia door prachtige natuur. Onderweg zijn we gestopt om een natuurlijke brug te bekijken: echt gigantisch. Ook hebben we nog een stop voor een waterval gemaakt wat zeker de moeite waard was. In Kawhia hebben we even uitgewaaid op het strand, het was niet warm genoeg om te gaan zwemmen. Hierna zijn we doorgereden naar Raglan. Onderweg hebben we nog moeten helpen met het terugdrijven van een koe naar zijn weiland. De koe stond midden op de weg te kijken. Raglan is een surfdorpje. In het hostel hebben we ons die avond kostelijk vermaakt met een aantal Canadezen en ook nog Grolsch moeten drinken.

Vrijdag stond in het teken van het opruimen en terugbrengen van de campervan. Na 2 uur rijden waren we in Auckland en zonder verdere problemen de campervan weer ingeleverd. Hij heeft ons goed gediend al hebben we er uiteindelijk maar 4 nachten in geslapen. 's Avonds zijn we naar het paardenrennen geweest. Hier werd flink gegokt op wie er zou winnen. Hier hebben we ook aan mee moeten doen maar zonder enig succes. Zo eindigde ook de laatste avond. Op zaterdag hebben we nog even door de stad gelopen waarna we koers hebben gezet richting vliegveld. En zo eindigt deze fantastische vakantie. Nu op naar weer het volgende avontuur. Waar naar toe weet ik ook nog niet....

• 18 Oktober 2015 - 10:50

Lilian:

Fijn dat we weer hebben mogen meegenieten van weer zo'n super-vakantie. Dat alles goed gegaan is en dat jullie weer veilig thuis zijn.We hebben mee genoten.
    gr.mam