Week 2: Chiang Mai, Khao Yai en Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van John Heur - WaarBenJij.nu Week 2: Chiang Mai, Khao Yai en Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van John Heur - WaarBenJij.nu

Week 2: Chiang Mai, Khao Yai en Koh Chang

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

12 Januari 2015 | Thailand, Ko Chang

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Het is alweer meer dan een week geleden sinds mijn laatste verslag. Ondertussen zijn we al over de helft, de tijd vliegt! Vorige week zondag hebben we een tempel op een berg bezocht en hebben we gekeken hoe ze met 10 man en een hijskraan een boeddha beeld op zijn plek wilde zetten. Echt lachwekkend, geen structuur en alles moest 3 keer over. 's Avonds zijn we naar de zondag markt geweest. Echt enorm en mega druk!

Op maandag en dinsdag hebben we een trektocht gedaan. We zijn de jungle ingegaan. Na anderhalf uur hiken kwamen we bij een prachtige waterval. Hier hebben we gezwommen en onder gedoucht, wel lekker na dat lopen in de hitte (30 graden). Hierna zijn we doorgelopen naar een dorpje in de bergen. Ondertussen prachtige uitzichten gezien. In het dorpje hebben we de avond en de nacht doorgebracht. We hebben gevoetbald met de kinderen en gezellig rond het kampvuur gezeten. De dag erop zijn we verder getrokken tot we weer in de bewoonde wereld kwamen. Hier hebben we een tocht op de rug van een olifant gehad en bamboorafting gedaan. Erg geslaagde trektocht. 's Avonds zijn we naar de ladyboyshow geweest. Allemaal ladyboys (al zou je dat van sommige echt niet zeggen) die allemaal een act met playback en dans deden maar dan helemaal over de top. Geer en goor zijn er niks bij, maar wel echt gezellig. Hier kwamen we ook weer een Poolse jongen tegen die we in Bangkok al hadden ontmoet. Hiermee hebben we na afloop nog wat gedronken.

Woensdag zijn we naar Tiger Kingdom geweest. Hier zitten tijgers die met de hand opgevoed zijn en dus gewend zijn aan mensen. We konden dus ook gewoon bij deze tijgers komen. Echt gaaf en supermooie foto's heeft het opgeleverd. Doe je toch niet elke dag. 's Avonds hebben we weer een nachttrein gepakt, nu richting Khao Yai national park. Hier kwamen we donderdag rond de middag aan. 's Middags zijn we meteen mee geweest met een tour. Hier hebben we slangen gezien, gezwommen in een warm meertje. Verder zijn we in een groot geweest waar we vleermuizen en een aantal grote insecten hebben gezien. 1 van die insecten werd op mijn gezicht gezet. Hierna zijn we naar een andere grot gereden. Daar mochten we niet in maar we kwamen er aan toen het net donker begon te worden en er 2 miljoen vleermuizen op pad gingen op zoek naar voedsel. Echt gaaf om te zien hoe er zo'n lange sliert uit die grot kwam.

Vrijdag hebben we ook een tour gehad door het park. Hier hebben we gibbons, makaken en neushoornvogels gezien tijdens het lopen. Verder nog naar een waterval geweest en erg gave vergezichten gezien. 's Middags zijn we op zoek naar wilde olifanten gegaan. Hier hebben we er 1 van gevonden. Deze hebben we een kwartier kunnen aanschouwen van een meter of 20 terwijl hij aan het eten was. Wat een bijzondere dieren zijn het toch!

Vrijdagavond zijn we op doorreis gegaan naar het eilamd Koh Chang. Dit hebben we dit keer met lokale bussen gedaan, even ervaring op zich. Eerst moesten we naar Khorat. Hier kwamen we tegen half 10 aan en gingen we on 1 uur snachts verder. Wat even bedrijvigheid rond die tijd op het busstation. Al waren wij de enige westerlingen. Met handen en voeten uit proberen te leggen waar we naar toe moesten. Uiteindelijk gelukt en om 11 uur s morgens kwamen we aan op het eiland. Hier hebben we wat zaken geregeld en 's middags hebben we heerlijk op het strand gelegen.

Zondag (gisteren) zijn we geweest duiken. De eerste duik was naar een wrak op 30 meter diepte. Was wel weer even wennen en erin komen maar we hadden geweldige begeleiding. Was wel apart om een wrak op de zeebodem te zien, helaas geen schat gevonden. De 2e en 3e duik waren tussen het koraal en de vissen. Echt super mooi weer. Veel mooie vissen gezien en bij de laatste duik zelfs een schildpad! Helaas was onze gopro toen net leeg. Maar wel echt gaaf om te zien. Gisteravond hebben we nog gefeest met onder andere wat Nederlandse meiden.

Vannochtend uitgeslapen en daarna een scooter gehuurd. Deze zijn hierr allemaal 125 cc en lopen een stuk harder dan die in Nederland. Hiermee zijn we over het eiland gereden en hebben we 2 watervallen gezien en verder genoten van de prachtige omgeving!

Morgen gaan we snorkelen waarna we woensdag verder reizen naar Cambodja maar daar de volgende keer meer over.

• 15 Januari 2015 - 11:02

Leo En Nelly Merkx :

Hoi John ! Wat leuk dat je ons op de hoogte houdt van je reis . Wat een avontuur ! Geniet er nog van , en die schat ..... die vind je hier in Baarlo ook ! Gr. ome Leo en tante Nelly .

• 15 Januari 2015 - 21:37

Mam:

Hoi John, net je verslag gelezen. Wat is het weer super. Nog veel plezier en dan op naar cambodja. Gr.mam